וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התו ירוק הורחב, בכיתות עם שיעור התחסנות נמוך בערים אדומות ילמדו מרחוק

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 22:47

בצל העלייה בתחלואה והתפשטות זן אומיקרון, השרים אישרו את מתווה החינוך, בו ילמדו חלק מהתלמידים מרחוק. כמו כן, התקבל מתווה הקניונים בו יוחל התו הסגול וכן תו ירוק לחלק מהחנויות. בנוסף, אישרו השרים תו ירוק זמני למתחסנים במנה ראשונה - על אף שהמוגנות שלהם נמוכה

בנט: "הגל החמישי החל, המטרה - חיסון הילדים כמה שיותר מהר"/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) הגבלות נוספות נוכח העלייה בתחלואה והחשש מהתפשטות זן אומיקרון. ראשית, אישרו השרים את מתווה החינוך, בו ילמדו מרחוק ביישובים כתומים ואדומים, בהם שיעור ההתחסנות נמוך מ-70%. כן אישרו השרים את מתווה הקניונים, שיפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים.

כמו כן, כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות. התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים.

בנוסף, כדי לעודד התחסנות, אישרו השרים תו ירוק זמני למשך 30 יום למתחסנים במנה ראשונה. זאת, למרות שמבחינה אפידימיולוגית ננקטה גישה לפיה תו ירוק, יקבל רק מי שעבר שבוע מאז קיבל את מנת החיסון השנייה או את מנת הבוסטר, שכן מנה אחת לא מעניקה מוגנות מספקת מהנגיף. מוקדם יותר, הממשלה אישרה כי הנוכחות במקום העבודה במגזר הממשלתי והציבורי תצומצם ל-50%.

ההחלטה על הלמידה מרחוק ברשויות אדומות וכתומות תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז'-י"ב) באופן מידי, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') החל מעוד שלושה שבועות.

מתחם הלונה פארק, תל אביב 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת התו הירוק/ראובן קסטרו

לאחר שאתמול ראש הממשלה נפתלי בנט דן עם בכירי משרד הבריאות בהגבלות, ולמרות שנרשמה הסכמה רחבה להחיל הגבלות נוספות, לא גובשו החלטות בשל סירוב משרד האוצר לפצות את מי שייפגע מההגבלות.

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע בישיבה כי הוא מתנגד למגבלות על התקהלויות. "זה יחייב אותנו לתת פיצויים גבוהים מאוד", אמר. הוא הוסיף כי "האומיקרון לא חמור יותר משפעת". ראש הממשלה בנט אמר אף הוא כי הוא תומך בהמלצות משרד הבריאות, למעט מגבלות על התקהלויות.

משרד הבריאות המליץ להגביל התקהלויות ל-100 איש בחלל סגור ו-300 באוויר הפתוח, במקומות הפועלים בתו ירוק בסיכון גבוה עם אוכל ובלי מקומות מסומנים. במקומות באוויר הפתוח עם מקומות מסומנים יעץ המשרד להגביל את ההתקהלות ל-1000 איש, ובחלל סגור - 300 איש. במקומות הפועלים ללא תו ירוק תותר התקהלות של 20 אנשים בחלל סגור ו-50 בחלל פתוח.

"צפויה עליה דרמטית בתחלואה"

ראש הממשלה בנט אמר בפתח הישיבה כי "הברירה היא בין הגבלות וצעדי מנע עכשיו, לבין צעדים הרבה יותר קשים אחר כך. לא צריך להיות נביא בעניין הזה. ליבת האסטרטגיה שלנו היא לעכב ככל האפשר בעוד יום ועוד יום, לחסן ולהיערך ככל האפשר, ולרדד במעט את קצב ההידבקות".

בנט הוסיף כי מגמת ההידבקות באומיקרון צפויה להיות מוכפלת כל יומיים-שלושה. "הציבור צריך להיות מודע לכך שצפויה עליה דרמטית בתחלואה. זה לא הגזמות, זה הצפי ואני מעריך שזה יגיע מאוד מהר. אנחנו לא יכולים למנוע את הגל, אין אפשרות כזו. אבל אנחנו בהחלט יכולים ונותנים את הכלים לאזרחי ישראל להגן על עצמם בעיקר מפני תחלואה קשה, לכשחלקם ידבקו".

במהלך הדיון אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי "אם הולכים להגבלות צריך עכשיו ולא כשיהיו עשרת אלפים נדבקים ביום".

שר המשפטים גדעון סער הציע להעניק מענק של אלף שקלים לכל הורה של ילד שמתחסן בגילאי 5 עד 11. "מדובר על מיליון ילדים, זה גג מיליארד שקל אם כולם הולכים להתחסן. אותו דבר לגבי עידוד החיסון השלישי למי שטרם עשה זאת".

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת העיתונאים, הערב. קובי גדעון/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"זה לא הגזמות, זה הצפי", בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון/ לע"מ

שרת המדע, אורית פרקש הכהן אמרה כי על התו הירוק הזמני, אותו מתכוונים בממשלה להעניק לכל מי שקיבל מנת חיסון אחת בלבד, להיות תקף בכל המקומות, ולא רק בחינוך. "בעת הזו, שהמאמץ העיקרי הוא עידוד חיסונים, תו ירוק זמני זה כלי משמעותי. הוא פונה לאוכלוסיית ילדים, הוא מייצר תמריץ מאוד משמעותי להורים לחסן את ההורים. צריכים לפעול בדרכים יצירתיות וזו דרך יצירתית".

ראש הממשלה בנט הסכים עם השרה וקבע כי התו הירוק הזמני, ל-30 יום, יחול בכל המקומות, כדי לעודד התחסנות. זאת, למרות שמבחינה אפידימיולוגית ננקטה גישה לפיה תו ירוק, יקבל רק מי שעבר שבוע מאז קיבל את מנת החיסון השנייה או את מנת הבוסטר, שכן מנה אחת לא מעניקה מוגנות מספקת מהנגיף.

גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אלף שקל למי שיתחסן בבוסטר. סער/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי מספר המאומתים לווראיינט אומיקרון בישראל הוכפל היום והגיע ל-341. 246 מהם, המהווים יותר מ-70%, מחוסנים כנדרש. קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לווראיינט, שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם.

אתמול, 1,306 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף הקורונה בישראל - כך הודיע היום משרד הבריאות. מדובר בשיא של יותר מחודשיים וחצי. מתוך 104,334 בני אדם שנבדקו אתמול, שיעור המאומתים הוא 1.27%. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.28.

בסך הכול, בשבוע האחרון אובחנו 5,943 בני אדם כחולים בקורונה. נכון להבוקר, 130 בני אדם מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 81 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 41. מפרוץ המגיפה בישראל, 8,232 בני אדם מתו לאחר שנדבקו בקורונה - שלושה מהם בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully