וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מאומיקרון: הדיון אצל בנט הסתיים ללא החלטות, אך עם הסכמה להטיל עוד הגבלות

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 7:49

בדיון שארך ארבע שעות, לא הגיעו הצדדים להחלטות. יחד עם זאת, נרשמה הסכמה רחבה על מתווה מסתמן של הגבלת התקהלויות, הרחבת התו הירוק, מעבר לעבודה מהבית והפסקת מימון בדיקות אנטיגן לילדים. המגבלות טרם אושרו בשל אי הסכמת משרד האוצר לדרישה לפיצויים

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לזן האומיקרון ומתריע שהזמן אוזל/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות דנו הערב (שני) בהטלת הגבלות חדשות בצל התפשטות וריאנט אומיקרון. על אף שבסוף הדיון לא גובשו החלטות, נרשמה הסכמה רחבה להחיל הגבלות נוספות במתווה שיוצג מחר. ההגבלות אותן סיכמו להרחיב בהמשך הן צמצום התקהלויות באירועים ובמופעי תרבות, הרחבת התו הירוק, והפסקת מימון בדיקות אנטיגן לילדים.

הדיון אצל ראש הממשלה הסתיים לאחר ארבע שעות, שבסופן לא אושרו ההגבלות החדשות בשל אי הסכמת משרד האוצר לדרישה לפיצויים. לפי הודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה, מחר ייערכו התייעצויות נוספות במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה לטיפול בווריאנט החדש.

במהלך הדיון הציע משרד הבריאות להגביל התקהלויות ל-100 איש בחלל סגור ו-300 איש באוויר הפתוח, במקומות הפועלים בתו ירוק בסיכון גבוה עם אוכל ובלי מקומות מסומנים. במקומות באוויר הפתוח עם מקומות מסומנים יעץ המשרד להגביל את ההתקהלות ל-1000 איש. במקומות הפועלים ללא תו ירוק תותר התקהלות של 20 אנשים בחלל סגור ו-50 בחלל פתוח.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ובכירי משרד הבריאות, חודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עוד אפשרות בה דנו היא הרחבת התו הירוק גם למסחר. תו ירוק רגיל יוחל בכל החנויות ששטחן גדול מ-150 מטר ובחנויות ששטחן קטן מ-150 מטר יוחל התו סגול. כמו כן, דובר על הידוק מתווה כיתה ירוקה, לפיו רק מחוסנים יילמדו בבית ספר, ולא מחוסנים ילמדו מהבית.

בתוך כך, ‏פרופ' נחמן אש מסר למנהלי בתי החולים צפי לשיעורי תחלואה גבוהים מהגלים הקודמים בעקבות הווריאנט. בנוסף, הוא חידד את הנחיות הבידוד לצוותים הרפואיים.

הבוקר אמר פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא כי "אנחנו דנים גם באפשרות של המלצה על חיסון רביעי". זאת, חרף הודעת פייזר לפני כשבועיים לפיה שלוש מנות חיסון נגד נגיף הקורונה הראו יעילות נגד וריאנט אומיקרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully