וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר למחבל שהיה מעורב בהיתקלות שבה נפלו אלירז פרץ ואילן סביאטקובסקי ב-2010

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 13:59

עבדאללה דעמה הורשע בעבירות של קשירת קשר וניהול בארגון טרור, 11 שנים לאחר ההיתקלות בגדר רצועת עזה, בה נהרגו שני החיילים ונפצעו שניים נוספים. בחקירתו עלה כי הוא שימש כמפקד בגדודי חללי אל-אקצא והיה מעורב בפעילות טרור נגד כוחות צה"ל

בווידאו: עבדאללה דעמה בבי המשפט המחוזי בבאר שבע/צילום: שי מכלוף

שש שנות מאסר נגזרו היום (ראשון) על המחבל עבדאללה דעמה, בן 38 מרפיח, שהיה מעורב בתקרית שבה נפלו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי בשנת 2010 בגדר רצועת עזה. בכתב האישום המקורי שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע דעמה הואשם בשידול לרצח, חברות בארגון טרור וניהול ארגון טרור. במסגרת הסדר הטיעון, הוא הורשע בעבירות של קשירת קשר וניהול בארגון טרור.

במהלך חקירתו, עלה כי עבדאללה היה מעורב בהיתקלות שאירעה ב-26 במרץ 2010 בגדר הגבול עם רצועת עזה, סמוך ליישובים נירים ועין השלושה. החיילים פרץ וסביאטקובסקי נהרגו כשהגיעו לאזור הגדר כדי למנוע הנחת מטענים. מטען הופעל נגד החיילים, והמחבלים פתחו לעברם באש חיה. במהלך התקרית נפצעו שני חיילים נוספים. מלבד מעורבותו בפיגוע, עלה בחקירה כי עבדאללה שימש בתפקיד פיקודי בגדודי חללי אל-אקצא, היה מעורב בפעילות טרור נגד כוחות צה"ל, ושימש כפעיל בארגון עד למועד מעצרו.

על פי פרטי החקירה, גדודי חללי אל-אקצא החלו בתכנון הפיגוע בספטמבר 2008, וביצעו אותו בפועל במרץ 2010, בעוד שארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני לקח אחריות על ביצוע הפיגוע.

רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, שנהרגו באירוע בגבול רצועת עזה ב-2010. 09 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
אלירז פרץ ואילן סביאטקובסקי/ראובן קסטרו

עבדאללה, שהיה פעיל בארגון, הסכים בחודש יולי 2008 להצעה לבצע פעילות טרור נגד ישראל, יחד עם פעיל נוסף, עדנאן אבו האני, ולגייס לשם כך פעילים נוספים. השניים גייסו את הפעיל בסאם אבו דגמה לארגון, ועבדאללה שימש כמפקדו בחוליה.

במסגרת ההכנות לפיגוע, איתרו חברי החוליה מיקום מתאים לביצוע הפיגוע סמוך לגדר המערכת, בקרבת ביתו של בסאם. במקביל, הם גיבשו תכנית להנחת מטען נגד כוחות צה"ל הפועלים בגזרה, וגייסו פעילים נוספים לשורותיהם. עוד עלה בחקירה כי המתווה המתוכנן אושר עם הארגון, שהיה אמור לספק להם את מטען החבלה למימושו.

החוליה פעלה להוצאת התכנון לפועל, תוך ניסיונות של עבדאללה להשיג מטען מתאים מהארגון. לאחר כמה ניסיונות כושלים לקבלת המטען וסמוך למועד האירוע, השיג בסאם מטען ונשק מהג'יהאד האסלאמי וביצע את הפיגוע עם פעילי טרור אחרים, במתווה שסוכם עם עבדאללה ועדנאן. מהחקירה עולה שעבדאללה שידל את בסאם לבצע פיגוע טרור שנועד להביא למותם של חיילי צה"ל. בסאם נהרג עוד באותה שנה במהלך ניסיון הנחת מטען נוסף בגדר המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully