וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ הפלסטיני: "רואים באופן חיובי את דברי בר לב על אלימות מתנחלים"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 14:39

הרשות הגיבה לדבריו של השר לביטחון הפנים, ברקע הסערה שעורר בדבר אלימות המתנחלים בגדה המערבית: "צעד בכיוון הנכון והכרה רשמית ראשונה מצד ישראל בפשעים שמבצעות כנופיות יהודים נגד פלסטינים, אבל זה לא מספיק". נתניהו תקף: "ממשלת בנט-לפיד ממשיכה לבייש את ישראל"

בווידאו: רה"מ בתצפית בנגב מתייחס למצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

הרשות פלסטינית פרסמה היום (רביעי) הודעת תמיכה חריגה בדבריו של השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, בגנות אלימות מתנחלים. ברשות כינו את אמירתו "הכרה רשמית" תקדימית באלימות של מתיישבים כלפי פלסטיניים תושבי הרשות.

בהודעה מטעם משרד החוץ של הרשות נכתב: "צעד בכיוון הנכון והכרה רשמית ראשונה מצד ישראל בפשעים שמבצעות כנופיות יהודים נגד פלסטינים, אבל זה לא מספיק". ברשות הוסיפו: "קוראים לשרי המרכז והשמאל בממשלה להפסיק את שתיקתם ולהכריז שהם מגנים ומתנגדים לטרור המתנחלים ותקיפת פלסטינים, מה שיסייע ליצירת צעדים בוני אמון בין הפלסטינים והישראלים ויסייע ליצור אווירה מתאימה להחזרת האופק המדיני לפתרון הסכסוך".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם ציוץ בטוויטר בו שיתף את הודעת התמיכה של הרשות הפלסטינית ותקף את המממשלה: "ממשלת בנט-לפיד ממשיכה לבייש את ישראל", כתב בתגובה.

עומר בר לב, מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
בר-לב/ראובן קסטרו

הסערה החלה עם ציוץ שפרסם בר-לב בטוויטר ביום שני בו סיפר כי נפגש עם ויקטוריה נולנד, דוברת משרד החוץ האמריקני, וכתב כי היא "התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

אתמול, השר בר-לב תדלק את הסערה כשהשיב למבקריו מימין ואמר כי הוא ממליץ להם "לשתות כוס מים". בציוץ בטוויטר הוא כתב: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא", כתב בר-לב.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, 12 במאי 2021. AP
פרסם הודעת תמיכה. אבו מאזן/AP

בעקבות הדברים, ראש הממשלה נפתלי בנט יצא להגנת ציבור המתנחלים וכתב בטוויטר: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם", ציין.

בצל הסערה, בר-לב ערך אתמול סיור בשטחים, באזור דרום הר חברון. בסיור השתתף גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ראשי מוצעות ביוהדה ושומרון גינו את דבריו והדגישו את האלימות שסופגים תושבי השטחים מפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully