וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-לב משיב לח"כים מימין: "אלימות המתנחלים? מי שקשה לו, שישתה כוס מים"

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 12:41

בעקבות הביקורת שהטיחו בו, בהם שותפתו לקואליציה איילת שקד, כתב השר לביטחון פנים כי הוא "מבין שבאמת קשה ששמים לכם מראה מול הפנים, אך אמשיך להילחם בטרור". זאת, לאחר שפרסם את תוכן שיחתו עם סגנית שר החוץ של ארה"ב שם כתב כי היא התעניינה באלימות מתנחלים

בווידאו: רה"מ בתצפית בנגב מתייחס למצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

השר לביטחון פנים עמר בר-לב השיב היום (שלישי) למבקריו מימין על אמירתו בעניין אלימות המתנחלים ואמר כי הוא ממליץ להם "לשתות כוס מים". בציוץ בטוויטר הוא כתב: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא", כתב בר-לב.

"אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים - ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני", הוסיף.

הדברים באים לאחר שאתמול בר-לב פרסם בטוויטר כי נפגש עם ויקטוריה נולנד, דוברת משרד החוץ האמריקני, וכתב כי היא "התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

עמר בר לב. אתר רשמי, פלאש 90
בר-לב שותה כוס מים/פלאש 90, אתר רשמי

בתגובה לכך, תקפה שרת הפנים איילת שקד את שותפה לקואליציה וכתבה לו: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלסטינית".

השר לשירותי דת, מתן כהנא, כתב בטוויטר "עצוב לראות שאיש ביטחון עתיר ניסיון ושנים, מקבל נרטיב שקרי וכל כך מעוות", וביקש מהשר בר לב לחזור בו.

סיור בשטחים

במקביל, בר-לב ערך היום סיור משותף עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי באזור הר חברון. תנועת "אם תרצו" מסרה כי הסיור הינו "בהמשך לסיור של ועדת החוץ והביטחון שהתקיים ביום ראשון באזור, שמתקיים לדברי תושבים באזור אך ורק כדי לסקור את 'אלימות המתנחלים' בשטח".

"איך ייתכן ששר בממשלת ישראל והמפכ''ל מגיעים לאזור כלשהו במדינת ישראל כדי לפגוש ערבים ופעילי שמאל, וכלל לא טורחים לשמוע את גרסת התושבים היהודים ולא מזמינים אף תושב ואפילו לא את ראש המועצה?", כתבו בתנועה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully