וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, הוא החשוד בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 12:20

רובינשטיין חשוד במעורבות ברצח אבי אדרי ב-1990 ובקשירת קשר לביצוע פשע, אך למרות זאת הוא אינו נמצא תחת מעצר. סנגורו מסר בתגובה: "הקשר של ראש העיר לרצח הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב"

בווידאו: ראש העיר בית"ר עלית, מאיר רובינשטיין, הוא החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי/צילום: רוני כנפו ושלומי הלר

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, הוא החשוד בפרשת רצח אבי אדרי בירושלים ב-1990 - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. רובינשטיין נעצר בחודש שעבר אך שמו נאסר לפרסום עד היום. למרות החשדות נגדו, ראש העיר שוחרר לאחרונה ממעצר בית והוא מסתובב חופשי. בתוך כך, הותר לפרסום שמו של חשוד נוסף בפרשה, ששון צמח, תושב ירושלים, כבן 60, חבר קהילת שובו בנים.

במשטרה סבורים כי מעורבותו של רובינשטיין ברצח הייתה בין השאר בכך שהוא התחפש לנערה במטרה לפתות את אדרי וכן היה נוכח בזירת הרצח. מותו הפתאומי של אבירם דמתי בחודש שעבר, חשוד מרכזי ברצח, הוביל לקשיים מהותיים בהתקדמות החקירה ולשחרור של כלל החשודים.

עם שחרורו ממעצר בית, הספיק רובינשטיין להפגש עם שרת הפנים איילת שקד. חברי כנסת ורבנים. ואף חזר לנהל ישיבות עבודה בעירייה. סנגורו של ראש העיר, עו"ד אריאל עטרי, מסר בתגובה: "הקשר של ראש העיר לרצח הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב".

מאיר רובינשטיין. דוד כהן, פלאש 90
מאיר רובינשטיין/פלאש 90, דוד כהן
אבי אדרי. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אבי אדרי/אתר רשמי, מערכת וואלה!

רובינשטיין זומן תחילה לחקירה באזהרה בפרשה, והוא חשוד ברצח ובקשירת קשר לביצוע פשע. הפרשה המורכבת, שראשיתה לפני 35 שנה, עוסקת בהיעלמותו ובמותו של הנער ניסים שטרית וברצח אבי אדרי.

במשטרה סבורים כי החשוד הנוסף, צמח, היה שותף באופן אקטיבי ברצח אבי אדרי. במהלך חקירתו בחר צמח להכחיש את מעורבותו ברצח וטען "אני לא מעורב בסיפור". הוא נעצר ב-21 לנובמבר ושוחרר כעבור 12 ימים.

עם שחרורם למעצר בית של החשודים במעורבות ברצח אבי אדרי, משפחתו של אדרי תקפה את התנהלות המשטרה ומסרה כי "משפחת אדרי מוכת תדהמה וצער נוכח אזלת ידיהם של הפרקליטות והמשטרה, שלא מצליחים להביא לדין את רוצחיו המתועבים של יקירנו אברהם אדרי בשל חוק ההתיישנות. זהו יום אבל למדינה, ויום אבל לצדק, אנו חושבים שעדיין לא מאוחר לעשות צדק ולהשיג את הקשורים באופן ישיר לרציחתו בקור רוח מזעזע של איש משפחה ואבא לארבעה ילדים, ולכלוא אותם מאחורי סורג ובריח עד ליומם האחרון. אנחנו נפעל ללא שאת להבאת הרוצחים השפלים לדין".

ראש עיריית בית"ר עילית, מאיר רובינשטיין. יונתן זינדל, פלאש 90
רובינשטיין בהארכת מעצרו, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

אדרי, תושב שכונת תלפיות בירושלים, ועבד כנהג מונית. אותו יום בו נרצח, הוא יצא מהישיבה, ובשעות הערב אשתו דיווחה למשטרה על היעדרותו. למחרת גופתו נמצאה ביער רמות, כשעליה סימני אלימות קשים. לאחר הרצח, דווח בכלי התקשורת כי אדרי קיבל שיחת טלפון, שבעקבותיה הוא יצא אל היער, וכי הרצח קשור למשמרות הצניעות אשר חשדו כי הוא מנהל רומן עם אישה נשואה. המשטרה עצרה בזמנו גבר ואישה בחשד למעורבות ברצח, אך הם שוחררו - והרוצחים נותרו חופשיים.

עם פרוץ החקירה המחודשת לפני כחודשיים, נעצרו ליותר מעשרה חשודים וזומנו לחקירה כמה נוספים וזאת במסגרת חקירת שני מקרי הרצח של אבי אדרי ונער ניסים שטרית. כעבור חודש, ב-21 לנובמבר, נעצרו ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, וחשוד נוסף, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו בחשד שהיה מעורבים ברצח של אבי אדרי. אך בניגוד לחקירת רצח ניסים שטרית שפוענחה, במהלך בחקירה הכחיש רובינשטיין את מערובותו ברצח ואילו החשוד השני שמר על שתיקה בחקירתו. לאחר שלא התחזקו החשדות נגד המעורבים, הורה בית משפט השלום בירושלים על שחרורו של רובינשטיין וחשוד נוסף למעצר בית. ב-6 לדצמבר סיים רובינשטיין את מעצר הבית וחזר לתפקידו כראש עיריית ביתר עילית.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully