וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשטרה על שי אביטל הנמצא בחו"ל: "אי אפשר להוציא נגדו כרגע צו מעצר"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 8:02

לטענת הגורמים, בשביל להוציא צו כזה, צריך להתחייב בפני המדינה שבה הוא מוחזק שיוגש נגדו כתב אישום. אולם, מדובר בסוג תיק שלא מבוסס על ראיות ולכן המצב מסובך יותר. הגורמים הוסיפו כי הם בודקים כלי משפטי שיאפשר לחקור אותו במדינות בהן הוא נמצא

בווידאו: גל ברעם מעידה בכנסת על היחס שקיבלה כשהגיעה להגיש התלונה במשטרה/צילום: ערוץ הכנסת

התיק נגד שי אביטל כרגע לא עומד כרגע בקריטריון להוצאת צו מעצר בינלאומי - כך נודע הערב (שני) לוואלה!. "בשביל להוציא צו מעצר כזה, צריך להתחייב בפני המדינה שתעצור אותו שהוא יואשם בחשדות נגדו", אמרו גורמים במשטרה.

הגורמים אמרו: "איך אנחנו יכולים בתיק שמבוסס על מילה נגד מילה להתחייב לדבר כזה לפני שחקרנו אותו?. במקרה של בועז יונה בחפציבה, איטליה עצרה אותו והסגירה אותו לישראל מאחר והיו לנו ראיות להציג להם. בבקשת הסגרה צריך להגיע לאינטרפול ולמדינה עם טיוטת כתב אישום של ממש", אמרו הגורמים בניסיון להסביר לוואלה! מדוע עד עתה שי אביטל לא הובא ארצה לחקירה.

שי אביטל. אינסטגרם, צילום מסך
מתמרן ועובר בין מדינות. אביטל/צילום מסך, אינסטגרם

"יש כמה מתלוננות בתיק של שי אביטל. במקרה של חלקן יהיה קשה להוכיח עבירה פלילית, בחלק מהמקרים יש התיישנות ובחלק מן התלונות יש חשד רציני לביצוע עבירות מין", הוסיפו הגורמים וסיפרו על המאמצים למצוא מתווה משפטי שיאפשר למשטרה לחקור את אביטל בחשדות החמורים שמיוחסים לו.

"אנחנו בודקים כלי משפטי שיאפשר לחקור אותו במדינה שבה הוא נמצא, הוא גם מתמרן ועובר בין מדינות: טורקיה, הונגריה מדי פעם גם קפריסין הטורקית. הוא לא סתם במדינות שבהן הוא נמצא. ברגע שתיווצר האפשרות לבצע שם חיקור דין ואז אנחנו מקווים שיהיה יותר בשר ונוכל לבוא כמדינה ולומר לאינטרפול מה בדיוק יש לנו ביד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully