וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צועקות בשבילכן": תלמידות תיכון בת"א בהפגנת תמיכה במתלוננות נגד הנער החשוד באונס

שני פרומקין

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 22:26

המחאה התפתחה בקבוצת הוואטסאפ של בנות שכבת י' המדריכות בצופים, שהחליטו לתלות שלטים ברחבי העיר. בעקבות התמיכה הרבה שקיבלו התלמידות, בשלישי בערב הן גם יקיימו הפגנה בכיכר הבימה: "כשהבנו שזה כל כך קרוב אלינו זה הכה בנו, הבנו שאנחנו חייבות לעשות משהו"

בווידאו: פרקליטו של הנער החשוד באונס בתל אביב מתייחס לפרשה/צילום: ניב אהרונסון

תלמידות שכבת י' בתיכונים בתל אביב פתחו ביוזמת תמיכה בנערות בנות עירן, חלקן מכירות אותן מקרוב, שמתלוננות על הנער בן ה-15 החשוד כי אנס אותן. הנערות מתכננות לקיים הפגנת תמיכה במתלוננות בערב שלישי בכיכר הבימה. "היה לנו מאוד קשה לעכל את המקרה במיוחד כשזה בסביבת גילאים שלנו ובאזור שלנו", סיפרו. "המטרה שלנו להעלות את המודעות ושיחמירו בענישה".

היוזמה, שקיבלה את השם "מאמינות לך", התפתחה בקבוצת וואטסאפ של בנות השכבה. "שתי ילדות הציעו שנעשה מחאה אבל החלטנו להתחיל מקטן", סיפרה עמליה, מיוזמת המחאה. "קבענו שביום למחרת נקבע להכין כמה שלטים ונתלה ברחבות השכונה, וקיבלנו תמיכה רבה מהסובבים אותנו". ובעקבות התגובות החיוביות הרבות שקיבלו הפעילות התרחבה גם למדיה החברתית. "זה עשה המון רעש בשכונות והבנו שאנחנו צריכות להמשיך את זה", סיפרה דנה, שותפה ליוזמת המחאה. "תמיד הנושא הזה היה רגיש אצל כולנו וכאב לנו, אבל באמת ברגע שהבנו שזה ממש בסביבה שלנו ושזה כל כך קרוב אלינו - זה הכה בנו, והבנו שאנחנו חייבות לעשות משהו", אמרה.

הכנות להפגנת הזדהות עם הנערות שנאנסו בתיכון בתל אביב. עמליה יפה, מערכת וואלה!
"עשה המון רעש בשכונות". שלטי המחאה/מערכת וואלה!, עמליה יפה

דנה ציינה כי היא וחברותיה, כולן מדריכות בצופים, החלו עם היוזמה מחוץ למסגרת, אך שיבחה את התנועה על התמיכה המרובה שמעניקה להן. לדבריה, הנהגת הצופים מסייעת בכל הנוגע להפגנה ואף מארגנת הסעות לחניכים ומדריכים מכל שבטי תל אביב. "אנחנו כל היום מדברות על זה והנושא נמצא באוויר כל הזמן", תיארה. "התמיכה המקצועית קיימת בעיקר מהשבט וההנהגה (בצופים - ש"פ), הם מאוד תומכים בנו ובמה שאנחנו פועלות בשבילו, והם עוזרים לנו ותורמים בכל דבר שאנחנו צריכות". גם עמליה ציינה ששבט הצופים עזר ותמך ברעיון המחאה.

הכנות להפגנת הזדהות עם הנערות שנאנסו בתיכון בתל אביב. עמליה יפה, באדיבות המצולמים
"הנושא נמצא באוויר כל הזמן". הכנות להפגנה/באדיבות המצולמים, עמליה יפה

עמליה ביקרה בחריפות את התנהלות בית הספר הקודם של הנער החשוד, שאיפשר לו לעבור לבית הספר החדש בלי ליידע את משרד החינוך, למרות שעלו נגדו חשדות לתקיפה מינית. "הרגשנו בלבול, אי הבנה ומעל כל זה כעס עצום, מהסיבה המאוד פשוטה שלא 'מטפלים' ככה בדבר כזה", אמרה. "אי אפשר פשוט לזרוק את האחריות למוסד חינוכי אחר". לדבריה, אם הם היו מיידעים על זה מהמקרה הראשון "כנראה שהמקרים הבאים לא היו קורים, אך לצערנו אף אחד לא לקח אחריות".

הכנות להפגנת הזדהות עם הנערות שנאנסו בתיכון בתל אביב. דנה מזוז, מערכת וואלה!
"מאמינות לך". שלטים ברחבי העיר/מערכת וואלה!, דנה מזוז

הבוקר (ראשון) מעצרו של התלמיד החשוד באונס הוארך בארבעה ימים, אחרי שנעצר בשבוע שעבר בחשד של תקיפות מיניות מרובות של תלמידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully