וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחדל": הסכין והתיק של זדורוב לא עברו בדיקת DNA ולא נשמרו כראוי

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 10:22

הסכין, הנדן והתיק של הנאשם ברצח תאיר ראדה נבדקו חזותית בלבד ולא ניתן להוציא מהם DNA. ראש מחלקת איסוף בעת חקירת הרצח העיד בבית המשפט: "המדובב חשש שהוא מסוגל להרוג אותו". עדה נוספת שהייתה תלמידה בבית הספר של תאיר: "הסתכל עליי במבט מפחיד"

בווידאו: השופטים וזדורוב הגיעו לזירת הרצח של תאיר ראדה בבית הספר בקצרין, שם בוצעה הדגמה בתא השירותים/צילום: אלי אשכנזי

הסכין שאיתו עבד רומן זדורוב, הנדן שבו היה והתיק שבו על פי עדותו של רומן זדורוב בעת המעצר, בו שם את בגדי העבודה שלו אחרי הרצח נבדקו חזותית בלבד, לא הופק מהם DNA ולא נשמרו כראוי, על מנת שיופק מהם DNA בדיעבד - כך עלה היום (ראשון) במהלך משפטו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה, ולכך השופט הגיב כי מדובר במחדל. התיק של זדורוב היה בצבע כהה, כך שקשה להבין איך הסתפקו בבדיקה חזותית בלבד. שבוע שעבר הוגש כתב אישום ברצח, נוכח הפקת DNA מגרב שנמצאה בזירת רצח לפני שש שנים.

בין היתר העיד היום יניב אשור, שבעת חקירת הרצח היה רמ"ח איסוף בימ"ר מרחב גליל במשטרה והוא שחתם על ההסכם עם המדובב ארתור - המדובב בפניו התוודה זדורוב על הרצח. לימים נמנה אשור על השוטרים הנוקמים בפרשת השוטרים מנהריה שניסו לפגוע בעבריין מיכאל מור והיום מכהן כמנכ"ל עירית עכו.

מעדות אשור עלה כי רק שמונה ימים אחרי שהמדובב סיים את עבודתו כתב מזכר נוכח פגישה שלו עם ארתור ביום האחרון שלו בתא המעצר עם זדורוב. במזכר, ציטט אשור שארתור אמר לו כי זדורוב "פסיכופט", וכי הוא חשש שהוא מסוגל להרוג אותו. לשאלת הסניגור, עו"ד ירום הלוי ולשאלת השופטים, השיב אשור כי היום איננו יכול לזכור מדוע כתב את המזכר רק בחלוף שמונה ימים.

יניב אשור מעיד במשפטו החוזר של רומן זדורוב, בימ"ש מחוזי נצרת, 12 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
"מדובב הוא צינור". אשור, היום/אלי אשכנזי

השופט אשר קולה תהה מדוע אף אחד לא שאל לשלומו של המדובב, שלדבריו נשמע "נואש, אמר דברים קשים". השופט צרפתי הוסיף לשאול את אשור אם הוא לא עקב אחרי מה שנעשה בתא. בנוסף, הלוי הציג את ההסכם עם המדובב, ומתח ביקורת על כך שמשכורתו של המדובב הייתה תלויה בהצלחתו לקבל את הודאתו של זדורוב ברצח. לכך אשור השיב כי זה הסכם שנחתם אז עם מדובבים גם בחקירות אחרות, ולא היה הסכם ייחודי לתיק זה. "מדובב תפקידו לדובב, לקבל מקסימום פרטים מהאדם בלי לדעת פרטים, הוא צינור", ציין אשור. "אמת או לא, מדויק או לא, בשביל זה יש צוות חקירה". הפרקליטות אישרה כי ההסכמים שנחתמים עם מדובבים השתנו מאז, גם בעקבות חקירה זו וכי היום התשלום תלוי באיכות עבודתו של המדובב.

עדה נוספת היום הייתה לנה ספולנס, שבעת הרצח למדה בכיתה י' בבית הספר נופי גולן שבו אירע הרצח. ביום הרצח טיילה ולכן לא הייתה בבית הספר, אולם העידה כי מספר ימים קודם לכן הטרידה את זדורוב כשניתקה שלוש פעמים מזרם החשמל את הכבל שהוא משך למקלט שבו עבד. "הייתי אז ילדה שובבה ורועשת", אמרה בעדותה וציינה שאמרה לזדורוב "כואב לי הראש ממך, נתק את המקדחה". בחקירתה לפני 15 שנה העידה שהוא הסתכל עליה במבט מפחיד כשחלפה על פניו.

בהתוודויותיו בפני המדובב בתא המעצר, סיפר זדורוב על המפגשים שלו עם תלמידים בבית הספר: "קיללו את המשפחה שלי, לא החזקתי מעמד, אני נשבע שיותר לא אלך לעבוד לא לבית הספר ולא לגני ילדים, אני לא רוצה, הילדים האלה לא מחונכים". בעת אמירת המשפט שם את אצבעו ליד הרקה בצורת אקדח.

אולגה ורומן זדורוב במשפטו החוזר של  זדורוב, בימ"ש מחוזי נצרת, 12 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
רומן ואשתו אולגה, היום/אלי אשכנזי
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully