וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 6 שנים: פוענח רצח אכזרי של קשיש בצפון - בזכות פרופיל DNA שהופק מגרב

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 13:35

הפרקליטות תגיש היום כתב אישום נגד תושב מעלות בן 35 בגין רצח סמיון ויולין בן ה-93 ב-2015. פריצת הדרך בחקירה אירעה בעקבות התפתחות טכנולוגית שאפשרה להיעזר בגרב שנשאר בזירה, צמוד לגופת הנרצח

פרקליטות חיפה תגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד אילן אפשטיין, תושב מעלות בן 35, בגין רצח קשיש בן 93, לפני שש שנים במעלות. פריצת הדרך בחקירה אירעה בעקבות התפתחות טכנולוגית שאפשרה להפיק פרופיל DNA מגרב שנשאר בזירת הרצח.

בזירת הרצח, שאירע כאמור לפני כשש שנים במעלות, נמצאה גופת קשיש בן 90 ועליה סימני אלימות קשים. בחוות דעת של פתלוג נקבע כי מותו נגרם מחבלות בראש וחניקה.

מחקירת הזירה על ידי המשטרה עלה כי הרצח בוצע במהלך מאבק של הקשיש עם פורץ שנכנס לדירה. הפורץ, אפשטיין, שניסה להחריש את תנועתו, נכנס לדירה ללא נעלים, אך הופתע מערנותו של הקשיש והחל לתקוף אותו באכזריות באזור הפנים עד שגרם למותו. במהלך התקיפה אחד מגרביו של החשוד נפל ונשאר צמוד לגופה.

סמיון ויולין ז״ל. 09 בדצמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
המנוח סמיון ויולין ז"ל/מערכת וואלה!, ללא

על אף בדיקות המעבדה שנעשו על הגרב, שהיה ספוג בדמו של הנרצח, לא ניתן היה להפיק ממצאים של DNA משני, כלומר, כזה ששייך לרוצח. במהלך החקירה המשטרתית ולאורך השנים ניסו החוקרים להפיק פרופיל DNA מהגרב, אך ללא הצלחה.

בעקבות התפתחות טכנולוגית בתהליך הפקת ראיות DNA, לפני חודשיים בחנה המשטרה מחדש את הגרב שנמצא בזירה, והצליחה להפיק פרופיל DNA שהוביל לחשוד ברצח, תושב העיר, שהיה בן 25 בזמן האירוע. הפרופיל, שהפקתו מתאפשרת מדגימת חלקיקי עור, זיעה, שיער או רקמות, הוביל לחשוד לאחר שדגימת DNA שלו נמצאה כבר במאגר, נוכח עבירות נוספות שביצע.

לאחר זיהוי פרופיל ה-DNA של אפשטיין, במחלקת הרצח של ימ"ר צפון החליטו לעשות תרגיל חקירה במהלכו הפליל עצמו הנאשם. לשם כך פירסמה המשטרה קלסתרון של אפשטיין, כמי שמבוקש לחקירה בעניין פשע חמור משנת 2015. במקביל החלו להאזין לשיחות הטלפון של החשוד.

בהאזנות לשיחות של החשוד, נקלטה שיחה בינו לבין אימו על פרסום הקלסתרון, ובה אמירות מפלילות שלו. בין אמירות אלה הוא נשמע אומר כי סבר ש"יהיה לו יותר זמן בטרם ייתפס", וכן כי אין מדובר במעשה התפרצות בלבד, אלא ברצח.

עוד בוואלה!

חשד לרצח: גופת בן 92 נמצאה עם סימני אלימות במעלות-תרשיחא

לכתבה המלאה
אילן אפשטיין , החשוד ברצח קשיש לפני שש שנים במעלות, בעת מעצרו. 9 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
החשוד אילן אפשטיין בעת מעצרו/דוברות משטרת ישראל

מכתב האישום עלה כי בין הנאשם לנרצח הייתה היכרות מוקדמת, והנאשם אף נטל ממנו הלוואה בשנת 2013, אותה לא השיב. בליל הרצח עטה הנאשם מסכה על פניו, ונכנס לדירה דרך החלון בסלון, שם ישן הנרצח. לשמע הפריצה, התעורר הקשיש והחל לצעוק, ובתגובה החל הנאשם לחנוק ולהכות אותו. לאחר שהאיש נדם, החל אפשטיין לחפש בדירה כסף וחפצי ערך, ומשלא מצא, ברח מהמקום.

בחקירות טען אפשטיין שלא התכוון להמית את הקשיש, אלא ניסה רק להשתיקו ולגרום לו לאבד את הכרתו, משום שצעק. לאורך חקירותיו הוא הכחיש כל מניע לפגיעה מכוונת באיש. עם זאת, לאחר שבחקירה הוטח בו שהיו שמועות לפיהן הנרצח פגע בו מינית בילדותו, טען לראשונה שהקשיש אכן פגע בו מינית בילדותו וכי המניע לרצח היה שילוב בין רצונו להשתיקו לצורך השלמת ביצוע השוד לבין נקמה על מעשיו של האיש כלפיו.

קלסטרון של אילן אפשטיין, החשוד ברצח סמיון ויולין ז"ל במעלות לפני שש שנים. 09 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
קלסטרון של החשוד ברצח, אילן אפשטיין/דוברות משטרת ישראל

בתום החקירה נעצר אפשטיין. לדברי ראש מחלקת רצח בימ"ר צפון, רפ"ק אריק לוגסי, במהלך החקירות הוא הודה ברצח, תיאר איך ביצע אותו ואף ידע פרטים מוכמנים. בעדותו סיפר כי התכוון לגנוב כסף מבית הקשיש ולא ציפה כי יתקל בהתנגדות. כמו כן סיפר לוגסי שהמאבק שניהל החשוד עם הנרצח הביא לכך שהגרב נשמט מכף רגלו של הראשון, ובסופו של דבר ממצא זה הביא לפיענוח הרצח. בעקבות זאת, הוגש נגד אפשטיין כתב אישום בגין רצח על ידי פרקליטות חיפה.

"חקירת הרצח הביאה אותנו להכרות עם מהלך חייו של הקורבן, מר סמיון ויולין ז"ל בעברו קצין בצבא האדום שנלחם במלחמת העולם השניה בנאצים", סיפר רפ"ק לוגסי. "הוא עלה לארץ ופיתח את תחום הסייף התחרותי בעיר מעלות, לוחם אמיתי, שגם בגילו המופלג (93) ניסה להאבק עם פורץ צעיר בכמעט 70 שנה ממנו." עוד הוסיף כי "אנחנו מסופקים מכך שהחשוד לא יחמוק מעונש, ואנחנו עושים הכל ולא מרפים כדי להביא לפענוח עוד מקרי רצח, גם אם עברו שנים רבות מאז שבוצעו".

עו"ד סאהר פאר ונסרין סלאמה שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד מסרו כי: "אילן שיתף פעולה ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. רק היום הוגש כתב האישום ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בבית המשפט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully