וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: הרוגים בחילופי אש בין פתח לחמאס בהלוויה

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 17:35

שניים נהרגו ושבעה נפצעו היום מחילופי ירי בלוויה במחנה הפליטים בורג' אל-שמאלי שבדרום לבנון. לפי הדיווחים, חמושים של פתח ירו אקראית לעבר המשתתפים בלווייתו של חמזה שאהין שנהרג בפיצוץ ביום שישי

בווידאו: ירי לעבר משתתפים בהלוויה של ההרוג בפיצוץ במחנה פליטים בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שניים נהרגו ושבעה נפצעו היום (ראשון) מחילופי ירי בין פתח לחמאס בלוויה במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי שבדרום לבנון. לפי הדיווחים, חמושים של פתח ירו אקראית לעבר המשתתפים בלווייתו של פעיל חמאס, חמזה שאהין שנהרג בפיצוץ ביום שישי.

חמאס פרסם ביום שבת הודעת אבל על מותו של שאהין, שלדבריהם היה "מחנך ומהנדס, שנפל בדרך הג'יהאד, בדרך של עמנו". הארגון קרא לאנשים להשתתף בהמוניהם בלווייה, שאירעה היום, ותהיה "מסר שיביע את האחדות של הלאום הפלסטיני ואת ההתנגדות לכיבוש", כלשון הארגון. לפי עד ראייה, חברי חמאס רבים השתתפו בלוויה.

הפיצוץ אירע במחסן של חמאס במחנה הפליטים בדרום לבנון. על פי עובדי הצלה במחנה, 12 אנשים נפצעו בפיצוץ, בעוד שסוכנות הידיעות הרשמית הלבנונית דיווחה על כמה הרוגים. שופט מקומי הורה לכוחות הביטחון לפתוח בחקירה.

על פי הודעה רשמית של ארגון חמאס, הפיצוץ נגרם מקצר חשמלי במחסן של מכלי חמצן ובלוני גז המיועדים לחולי קורונה, ושבו אופסנו גם חומרי ניקוי וחיטוי. הארגון ציין כי השריפה גרמה לנזק מוגבל בלבד. מנגד, מקור בחמאס אמר לעיתון הלבנוני אל-אחבאר כי הפיצוץ היה במחסן נשק, שאותו תיאר כ"הגנתי".

לפי דיווח מקומי אחר, בעיתון א-נהאר, כי המקור לפיצוץ היה שריפה שפרצה במחסן מאזוט והתפשטה למסגד, שעלה באש. בקומה התחתונה של המבנה היה מחסן תחמושת ונשק של חמאס, ששריפתו הביאה לסדרת פיצוצים שגרמו להרס המסגד, וכן של חנויות ובתים סמוכים. בתיעודים מהעיר נראו כמה הבזקים אדומים בשמי צור שהגיעו לאחר פיצוץ גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully