וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בלבנון: נפגעים בפיצוץ במחסן נשק של חמאס במחנה פליטים באזור צור

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 18:38

גורמי הצלה דיווחו כי 12 איש נפגעו בפיצוץ העז במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי, וגורם ביטחוני הכחיש שיש הרוגים, בניגוד לדיווחים מוקדמים. גם מקור הפיצוץ לא ברור: בהצרה רשמית, חמאס טוען שהיה זה ציוד לחולי קורונה, ואילו גורם בארגון אמר כי היה זה נשק "הגנתי"

בווידאו: פיצוץ גדול במחסן נשק של חמאס במחנה פליטים באזור צור בלבנון/מערכת וואלה!

פיצוץ עז אירע אתמול (שישי) במחנה פליטים פלסטיני בעיר צור שבדרום לבנון, ויש דיווחים סותרים על מספר הנפגעים ועל אופי הפיצוץ. על פי עובדי הצלה במחנה בורג' א-שמאלי, 12 אנשים נפצעו בפיצוץ, בעוד שסוכנות הידיעות הרשמית הלבנונית דיווחה על כמה הרוגים בפיצוץ מחסן נשק של חמאס. עם זאת, מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא ידוע על הרוגים במקום. שופט מקומי הורה לכוחות הביטחון לפתוח בחקירה, והגישה לאזור נסגרה על ידי הצבא.

גם הגרסאות של חמאס לאירוע משתנות. על פי הודעה רשמית של הארגון, הפיצוץ נגרם מקצר חשמלי במחסן של מכלי חמצן ובלוני גז המיועדים לחולי קורונה, ושבו אופסנו גם חומרי ניקוי וחיטוי. הארגון ציין כי השריפה גרמה לנזק מוגבל בלבד. מנגד, מקור בחמאס אמר לעיתון הלבנוני אל-אחבאר כי הפיצוץ היה במחסן נשק, שאותו תיאר כ"הגנתי".

לפי דיווח מקומי אחר, בעיתון א-נהאר, כי המקור לפיצוץ היה שריפה שפרצה במחסן מאזוט והתפשטה למסגד, שעלה באש. בקומה התחתונה של המבנה היה מחסן תחמושת ונשק של חמאס, ששריפתו הביאה לסדרת פיצוצים שגרמו להרס המסגד, וכן של חנויות ובתים סמוכים. בתיעודים מהעיר נראו כמה הבזקים אדומים בשמי צור שהגיעו לאחר פיצוץ גדול.

פיצוץ במחסן נשק של חמאס בלבנון, 10 בדצמבר 2021. ללא, צילום מסך
הצבא סגר את הגישה לאזור. שריפה במחנה הפליטים, הערב/צילום מסך, ללא

לארגוני הטרור הפלסטיניים יש שליטה מעשית על מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון, ובשנים האחרונים גבר החשש בישראל שחמאס ינסה לפתח חזית נוספת נגדה מכיוון הגבול הצפוני. גורם ביטחוני אמר הערב כי בישראל עוקבים אחרי הדיווחים מלבנון.

בחודש אוגוסט ישראל תקפה מרחבים בלבנון שמהם נורו רקטות לעבר ישראל, וכן תשתית המשמשת לטרור. תקיפה זו של חיל האוויר אירעה לאחר ירי של שלוש רקטות מלבנון לכיוון ישראל, כשאחת נחתה בשטח לבנון ושתיים נפלו בשטח ישראל, ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully