וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אוטובוסים ותחנות ריענון: מערך ההסעות החדש של צה"ל יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 6:46

מקרי אלימות בין חיילים שנאבקים על מקומות ישיבה בתחבורה הציבורית עוררו דיון ציבורי בנושא, ולבסוף גובשה תוכנית שמטרתה לשים סוף לתופעה. החל מהבוקר - צה"ל יפעיל עוד 80 אוטובוסים, 15 נקודות איסוף, ותחנות עם פינוקים למשרתים שבדרכם לבסיסים. מפת התחנות המלאה

חיילים נדחפים בתור לאוטובוס ליד בסיס שיזפון, 02 ביולי 2021. באדיבות המצולמים
ירכך את השביזות? חיילים נדחקים בכניסה להאוטובוס/באדיבות המצולמים

תוכנית המאבק בצפיפות בתחבורה הציבורית יוצאת היום (ראשון) לדרכה, והחל מהבוקר צה"ל יתגבר את קווי האוטובוסים הקיימים בכ-15 נקודות איסוף ברחבי הארץ עבור לוחמים ולוחמות ובסיסי הכשרה. במסגרת הפרויקט, שמכונה "נסיעה טובה", ישתתפו 80 אוטובוסים במטרה להקל על העומס בכניסה לתחנות הקבועות ועל הדוחק בקווי הרכבת והאוטובוסים.

התוכנית נועדה לשים סוף לתופעת המאבק על מקומות ישיבה בתחבורה הציבורית במסגרתה אירעו מקרים של אלימות בין חיילים, הידחסות חיילים בתא מטען של אוטובוס ומקרים חריגים נוספים.

"נסיעה טובה", בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, היא צעד נוסף להפחתת העומס בתחבורה הציבורית במטרה להקל על הגעת המשרתים לבסיסים לאחר סוף השבוע, בנוסף לאפליקציה מיוחדת שמפעיל צה"ל כדי להפחית את העומסים ולדייק את הנסיעות.

מפת אזורי האיסוף לחיילי צה"ל. -, צילום מסך
מפת אזורי האיסוף לחיילי צה"ל/צילום מסך, -

לדברי גורמי צבא, "אותן תחנות (חדשות - א.ב.) מיועדות ליחידות שאינן נעזרות כיום במערך ההיסעים "שאט"ל", כשבמקביל לתגבור, ממשיך "שאט"ל" לספק מענה לכלל היחידות שמשתמשות בו". עוד אמרו גורמי צבא כי "אין צורך להירשם מראש ל'נסיעה טובה' - חיילי וחיילות אותן יחידות שישתמשו בשירות יקבלו את המידע אודות נקודת ההסעה והשעה הרלוונטית ממפקדיהם".

עוד בוואלה!

מצוקת ההסעות לבסיסים: "חיילים נלחמים על מקום באוטובוס כמו שנלחמים מול אויב"

לכתבה המלאה

בתחנות יחכו לחיילים פינוקים לריענון מטעם "יחד למען החייל". כמו כן, תוצב נקודת מידע שתסביר לאיזה אוטובוס הם צריכים לעלות, ונציגי היחידות הרלוונטיות יווסתו את העומסים וידאגו שכל וחייל וחיילת יקבלו את המענה המתאים. תחילת הפרויקט, שפעל בכמה תחנות מרכזיות בארץ, הופעל בהנחיה של האלוף יצחק תורג'מן וכעת הורחב לנקודות נוספות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully