וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת ההסעות לבסיסים: "חיילים נלחמים על מקום באוטובוס כמו שנלחמים מול אויב"

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 12:25

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ערכה דיון בנושא הצפיפות בתחבורה הציבורית לחיילי צה"ל ברקע פרסום התיעודים בוואלה! ובאפליקציית חמ"ל. שרת התחבורה מיכאלי: "ניזום פינוי של אלפי מקומות ברכבת ועשרות אלפי מקומות באוטובוסים בשעות השיא"

ועדת חוץ וביטחון בכנסת קיימה היום (שני) דיון בסוגיית הצפיפות בתחבורה הציבורית בימי ראשון בבוקר, שמביאה עמה מקרי אלימות בין חיילים הנאבקים על מקומות ישיבה באוטובוסים וברכבות. חלק מהמקרים תועדו בשבועות האחרונים, וחלק מהסרטונים פורסמו בווואלה! ובאפליקציית חמ"ל.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, אמרה כי משרדה יזום פינוי של אלפי מקומות ברכבת ועשרות אלפי מקומות באוטובוסים בשעות השיא. לדבריה, "משרד התחבורה יזם פתרון בשיתוף פעולה עם צה"ל וגם הבאנו תקציב כדי לפתור את הבעיה".

"המצב שהגענו אליו הוא בלתי נסבל. התמונות בעומסים בתחבורה הציבורית בראשון בבוקר מחרידות ומתארות מציאות חיים של שנים שבה ראשון בבוקר הוא בלתי אפשרי והדוחק והצפיפות גורמים לכולם לשלם את המחיר, גם לאזרחיות והאזרחים", אמרה.

חיילים נדחפים בתור לאוטובוס ליד בסיס שיזפון, 02 ביולי 2021. באדיבות המצולמים
חיילים נאבקים להכנס לאוטובוס/באדיבות המצולמים
מחדל חיילים. לא ידוע, ShutterStock
חיילים מצטופפים באוטובוס/ShutterStock, לא ידוע

חבר הכנסת רם בן ברק, יו"ר הוועדה, אמר כי "אנחנו רואים את התמונות של חיילים וחיילות נלחמים על מקום באוטובוס כמו שנלחמים מול אויב". לדבריו, מדובר בבעיה בטיחותית קשה. "סכנה בריאותית, לא שומרים על מרווחים בהתאם להנחיות הקורונה, ויותר מכל - יש פה זלזול בחיילים שלנו".

עוד בוואלה!

דחיפות, אלימות ואוטובוסים שלא עוצרים בתחנה: כך יוצאים שבת בחום של 40 מעלות

לכתבה המלאה
חיילים נדחפים בתור לאוטובוס ליד בסיס שיזפון, 02 ביולי 2021. באדיבות המצולמים
ממתינים לתחבורה ציבורית/באדיבות המצולמים

"הוועדה הזאת תפקידה לא רק להתעסק באיום האיראני, המצב בעזה או במדיניות החוץ של ישראל", הוסיף בן ברק. "הוועדה הזאת בראש ובראשונה תפקידה לדאוג למי שמגן עלינו. אנחנו לא שוכחים זאת לרגע. אני מתכוון לקיים מעקב צמוד אחר יישום ההחלטות שנקבל פה בוועדה, ולא נרפה עד שהנושא יבוא על פתרונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully