וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשת המסיבה בדאונינג 10, בריטניה הטילה הגבלות חדשות

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 23:00

הממשלה מתקשה להדוף את הביקורת על החגיגה של יועציו של ג'ונסון במעונו בזמן הסגר בשנה שעברה, ובינתיים מנסה לשכנע את האזרחים למלא אחר התקנות החדשות לאור התפשטות האומיקרון. "אף אחד לא מעל החוק", טען שר הבריאות

בווידאו: ג'ונסון מכריז על נקיטת צעדים כדי למנוע את התפשטות וריאנט האומיקרון במדינה/צילום: רויטרס

בריטניה הפצירה היום (חמישי) באזרחיה לציית להגבלות החדשות שנועדו לבלום את התפשטות וראינט אומיקרון של נגיף הקורונה, על רקע טענות לצביעות מצד הממשלה לאחר דיווחים על קיום מסיבות במעונו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בזמן שהממלכה הייתה תחת סגר.

ג'ונסון הטיל אתמול את ההגבלות החדשות, שיהיו תקפות באנגליה מאחר שביתר חלקי הממלכה הבריטית רשויות הבריאות אוטונומיות - שעות ספורות לאחר שהתנצל על סרטון שבו נראו יועציו צוחקים על מסיבת חג מולד שנערכה לכאורה בדאונינג 10 בשנה שעברה.

ההגבלות החדשות, הכוללות עבודה מהבית, עטיית מסיכות בציבור ונשיאת תעודות התחסנות, אינן מגיעות לכדי סגר, אבל הן נתקלו בהתנגדות של כמה מחברי המפלגה השמרנית של ג'ונסון ושל מגזרי הקמעונאות והפנאי שמוחים על הפגיעה הכלכלית בהם.

אנשים בלונדון עוטים מסכות, 9 בדצמבר 2021. Hannah McKay, רויטרס
"אף אחד לא פטור"/רויטרס, Hannah McKay

כשנשאל מדוע הבריטים, שבזמן אותה מסיבה בשנה שעברה לא הורשו להיפרד מקרובי משפחתם הגוססים בבתי החולים בשל הסגר, צריכים לציית כעת להחלטות הממשלה, אמר שר הבריאות סאג'יד ג'וויד כי הכללים חלים על כולם.

"אף אחד לא פטור. אף אחד לא מעל הכללים או החוק בעניין הזה", אמר ג'וויד, שהוסיף כי הוא זועם ונסער מהסרטון שבו נראו יועצים במעון ראש הממשלה מתבדחים על איך הדרך להדוף שאלות אפשריות של עיתונאים על אותה מסיבה.

לדברי שר הבריאות, ההגבלות החדשות הוטלו בעקבות ראיות מדעיות לכך שאומיקרון מסוגל להדביק מחוסנים ומתפשט מהר יותר בהשוואה לכל וריאנט אחר של קורונה. ג'וויד הזהיר כי האומיקרון עלול להוביל לכמיליון נדבקים ברחבי הממלכה, אם קצב ההדבקה הנוכחי יישאר כפי שהוא.

מומחים מזהירים כי בריטניה עלולה להתמודד עם בין אלף ל-2,000 מאושפזים עם אומיקרון ביום ללא פעולה דחופה. קצב שכזה ימוטט במהירות את מערכת הבריאות הציבור וימנע טיפולי חירום אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully