וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ פינלנד יצאה למועדון - על אף שנחשפה לשר שחלה בקורונה

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 10:12

סאנה מרין, ראש הממשלה הצעירה בעולם, נצפתה חוגגת ורוקדת עד השעה 4:00 במועדון בבירה, שעות לאחר ששר החוץ שלה אובחן חיובי לנגיף. היא טענה שלא ידעה שההמלצות למחוסנים הן להיכנס לבידוד, אך קיבלה אחריות והתנצלה

ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין במסיבת עיתונאים בהלסינקי, 8 בדצמבר 2021. רויטרס
השאירה את הטלפון בבית. ראש ממשלת פינלד במסיבת עיתונאים בהלסינקי, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין, התנצלה אתמול (רביעי) על כך שיצאה לבלות לאחר שנחשפה לשר החוץ שלה, שנדבק בנגיף הקורונה. לטענתה, בתחילה נאמר לה שהיא לא צריכה להיכנס לבידוד כי היא מחוסנת, אך מאוחר יותר פספסה מסרון שייעץ לה להישאר בביתה משום שהוא נשלח לטלפון העבודה שלה - שאותו השאירה בבית. ראש הממשלה הסוציאל-דמוקרטית סיפרה שהיא ראתה את המסרון רק ביום ראשון, ואז ערכה בדחיפות בדיקת קורונה שחזרה שלילית.

בתחילה הגנה מרין בת ה-36 על מעשיה, בטענה שהיא מילאה אחר המלצתו של יועצה שעדכן אותה על החשיפה שלה לחולה מאומת. עם זאת, היא פרסמה פוסט בפייסבוק שבו הודתה שהיא הייתה צריכה לבדוק שוב את ההנחיות ולהפעיל שיקול דעת טוב יותר. "אני מאוד מצטערת שלא הבנתי שאני צריכה לעשות זאת", כתבה ביום שני.

לפי ההגבלות בפינלנד, כל מי שקיבל שתי מנות חיסון לא צריך להיכנס לבידוד אם הוא בא במגע אם חולה קורונה. עם זאת, מומלץ לשמור על ריחוק חברתי במקרה כזה עד לחזרת תוצאות הבדיקות. בנוסף לכך, לעובדי ממשלה מומלץ לשמור על ריחוק מיד לאחר חשיפתם למקרה חיובי. לטענת ראש הממשלה, היא לא קיבלה את ההמלצות הללו, אולם היא קיבלה אחריות על כך והביעה התנצלות מחודשת.

יציאתה למועדון נחשפה במגזין רכילות, שפרסם תמונה שלה מבלה עם חברים ביום שבת בערב. לפי הנוכחים במקום ששוחחו עם המגזין, הם ראו אותה רוקדת ונשארת במועדון עד השעה 4:00.

באופוזיציה אמרו כי היה עליה לשמש דוגמה ולהיכנס לבידוד מרצון, במקום לצאת למועדון. מיה לאיהו, חבר במפלגת הקואליציה הלאומית, אמרה כי ראש הממשלה - הצעירה ביותר בעולם - התנהגה בחוסר אחריות.

פינלנד הצליחה עד לאחרונה לבלום טוב יותר את המגיפה בהשוואה ליתר מדינות אירופה, אך מאז ספטמבר, מספר הנדבקים עולה בהדרגה והיה במשך כמה שבועות יותר מאלף ביום. המדינה אף דיווחה על שמונה מקרים של וריאנט אומיקרון, שעשוי להיות מדבק יותר ולחמוק מהגנת החיסונים. מאז פרוץ המגיפה, רשמה פינלנד כ-196 אלף מקרים ו-1,384 מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully