וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בגן החיות בבלגיה: שתי היפופוטמיות נדבקו בקורונה

בגן החיות בעיר אנטוורפן אמרו כי השתיים - אם ובתה - נמצאות במצב טוב, אך סובלות מנזלת, והמקור להידבקות אינו ידוע בשלב זה. זה ככל הנראה המקרה המאומת הראשון בעולם בקרב היפופוטמים, אף שהנגיף כבר אותר אצל בעלי חיים אחרים

קבוצת היפופוטמים בנהר בקולומביה. Guillermo Ossa, ShutterStock
המטפלים אובחנו שליליים לנגיף. היפופוטמים/ShutterStock, Guillermo Ossa

גן חיות בעיר אנטוורפן שבבלגיה הודיע אתמול (שבת) כי שתי היפופוטמיות אובחנו חיוביות לנגיף הקורונה, והן הוכנסו לבידוד. בגן החיות אמרו כי לא ברור כיצד אימני, בת 14, והרמיאן, בת 41, נדבקו בווירוס, אך נאמר כי מצבן טוב והן סובלות רק מנזלת. עד שהבדיקות שלהן יהיו שליליות, גן החיות הידק את ההגבלות על המבקרים במתחם.

אפם של ההיפופוטמים רטוב בדרך כלל, אבל וטרינרים בגן החיות החליטו לבדוק את הזוג לאחר שהבחינו שיש להן מעין נזלת. מתחם ההיפופוטמים נסגר, והמטפלים שלהן - שיצאו שליליים - חייבים לעטות מסיכות ולהרכיב משקפי בטיחות, ולחטא את הנעליים שלהם לפני כל מגע עם ההיפופוטמים.

"למיטב ידיעתי, זאת ההדבקה המתועדת הראשונה בקרב המין הזה. ברחבי העולם נגיף זה נראה בעיקר בקרב קופים גדולים ובחתולים", אמר פרנסיס ורקמן, וטרינר בגן החיות.

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, דווח ברחבי העולם על מקרים שבהם בעלי חיים בגני חיות, בחוות או בבתים נדבקו בווירוס. בשבוע שעבר, קנדה אבחנה שלושה צבאים עם הנגיף, במקרים ראשונים שאותרו בקרב חיות הבר במדינה. עם זאת, לאור הבדיקות המוגבלות שנעשות לבעלי חיים בטבע, קשה לדעת עד כמה הנגיף - שמקורו ככל הנראה בעטלפים - נפוץ אצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully