וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לא לשבש את הבחירות בגדה: צה"ל אוסר על פעילות מבצעית בשטחי הרשות הפלסטינית

9.12.2021 / 19:40

לפי ההנחיה, כל "מעצר דחוף" יעלה לאישור מפקד אוגדת יו"ש. בעקבות כך, מפקדים באוגדה אומרים כי האיסור שתקף עד ראשון, אומנם נועד להרגיע את השטח, אך עלול לייצר דילמות ומשדר חולשה לצד הפלסטיני. מצה"ל נמסר: כל פעילות שלא תוכננה מבעוד מועד תתבצע לאחר קבלת אישורו

בווידאו: דברי הלוחמת והלוחם שניטרלו את המחבל מפיגוע הדיקרה בשער שכם/צילום: דוברות המשטרה

קצינים באוגדת יו"ש מותחים ביקורת על מפקד אוגדת יהודה ושומרון שהעביר הנחיה כי החל ממחר (שישי) ועד ליום ראשון תיאסר פעילות מבצעית של צה"ל ביישובים פלסטינים. זאת, עקב הרגישות שיש סביב הבחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית. לטענת הקצינים, הדבר משדר חולשה לצד הפלסטיני.

לפי הודעה שקיבלו המפקדים, תיאסר הכניסה לשטחי A B C החל ממחר בבוקר ועד יום ראשון בבוקר. לפי ההנחיה החדשה שהעבירה מפקדת אוגדת יו"ש, כל "מעצר דחוף" יעלה לאישור מפקד האוגדה תא"ל אבי בלוט. הקצינים טענו כי ההחלטה אומנם נועדה להרגיע את השטח ולמנוע חיכוך, אך עלולה לייצר דילמות מבצעיות מורכבות בזמן אמת ומשדרות חולשה לצד הפלסטיני.

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביו"ש. ספטמבר/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר :"כלל הפעילות המבצעית ובתוכה המעצרים במרחב יהודה ושומרון, תתקיים בסוף השבוע כבשגרה. לצד זאת, בעקבות בחירות המתקיימות ביום שבת במרחב הכפרים ברשות הפלסטינית, ועל מנת שלא לשבש את שגרת יום הבחירות, הנחה מפקד אוגדת איו"ש כי כל פעילות מבצעית שלא תוכננה מבעוד מועד תתבצע לאחר קבלת אישורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully