וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק נגד השוטרים שירו במחבל בשער שכם נסגר מחוסר אשמה: "השימוש בנשק היה מוצדק"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 13:03

פרקליט המדינה אימץ את המלצת מח"ש לסגור את התיק, לאחר שהתקבלה טענת הלוחמים כי הירי בוצע מתוך הגנה עצמית. "האירוע נמשך שניות בודדות, הייתה סכנה ממשית ומוחשית לחיי אזרחים". פרקליט הלוחמת: "יכלו לנהל הליך בדיקה ולא חקירה". השניים יקבלו תעודות הוקרה על פועלם

בווידאו: תעוד של פיגוע דקירה בשער שכם, המחבל חוסל/צילום: רוני כנפו, דוברות מד"א, דוברות המשטרה

פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט היום (חמישי) לאמץ את המלצת מח"ש והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, והחליט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד שני לוחמי מג"ב, שירו במחבל שביצע פיגוע דקירה בשער שכם לפני כשבוע. בנוסף, השניים יוזמנו בימים הקרובים למפכ"ל המשטרה לקבלת תעודות הוקרה על פועלם באירוע.

בפיגוע המחבל דקר עובר אורח ופצע אותו באורח בינוני-קשה, ולאחר מכן ניסה לדקור לוחם ולוחמת מג"ב. בתגובה, ירה בו הלוחם מספר כדורים שהפילו אותו ארצה. המחבל ניסה לקום כשהסכין בידו, ובתגובה ביצעה הלוחמת ירי נוסף לעברו, והוא נהרג.

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, 4 בדצמבר 2021. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
זירת הפיגוע, שבוע שעבר/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

בהתאם להנחיה לפיה יש לפתוח בחקירה בעקבות מקרי מוות שאירעו כתוצאה מירי במהלך פעילות משטרתית, הוחלט על דעת פרקליט המדינה והמשנה לעניינים פליליים לפתוח בחקירה כדי לבחון האם לאורך כל האירוע בוצע הירי כדין.

לבסוף החליט אייסמן לאמץ את המלצות מח"ש והמשנה לפרקליט המדינה, לפיהן יש לסגור את התיק מחוסר אשמה. לאחר חקירה ובירור הדברים נמצא, כי הסבריהם של לוחמי מג"ב לפיהם הם פעלו מתוך הגנה עצמית, עלו בקנה אחד עם יתר ממצאי החקירה, לרבות סרטון שתיעד את האירוע במלואו.

בסיכום הממצאים צויין כי היה מדובר באירוע שנמשך שניות בודדות בלבד, בנסיבות בהן הייתה סכנה ממשית ומוחשית לחיי הלוחמים והאזרחים במקום, לנוכח נחישותו של המחבל להביא לפגיעה בנפש. לכן, נמצא כי היתה הצדקה חוקית לשימוש בנשק ועל כן הוחלט לגנוז את התיק נגד הלוחמים מחוסר אשמה.

עוד בוואלה!

פיגוע דקירה בירושלים: צעיר נפצע בינוני-קשה בשער שכם, החשוד נורה למוות

לכתבה המלאה
הסכין מאירוע הדקירה בשער שכם בירושלים. 4 בדצמבר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בהמשך להודעה על סגירת התיק נגד לוחמי מג"ב, השניים יוזמנו בימים הקרובים למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לקבלת תעודות הוקרה על פועלם באירוע. "מדובר בהחלטה נכונה", אמר המפכ"ל בהתייחס לסגירת התיק. "הסרטון המלא ותיפקודם באירוע לא השאירו ספק בדבר מקצועיותם ועל כך הענקנו להם גיבוי מלא. להורי הלוחמים אמרתי, והיום זה ברור לכול - לעם ישראל התווספו שני גיבורים בחג החנוכה".

שבתאי גיבה את הלוחמים כבר בערב הפיגוע, ובהודעתו שיצאה באותו ערב ביקש לזרז את פעולות בדיקת האירוע. "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש, וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם", נמסר אז.

"באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש.

שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם - מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו".

  • עוד באותו נושא:
  • מח"ש
  • מג"ב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully