וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בירושלים: צעיר נפצע בינוני-קשה בשער שכם, החשוד נורה למוות

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 22:59

צוות מד"א פינה את הפצוע, חרדי כבן 20, לבית החולים שערי צדק. עימותים פרצו במקום בין המשטרה לפלסטינים. בתיעוד מהזירה נראים שוטרי מג"ב יורים לעבר הפלסטיני, שוהה בלתי חוקי מסלפית, בעודו שוכב על הקרקע. גורמים במג"ב: "כבר כבר היו מקרים שמחבלים קמו על הרגליים"

בווידאו: תעוד של פיגוע דקירה בשער שכם, המחבל חוסל/צילום: רוני כנפו, דוברות מד"א, דוברות המשטרה

צעיר חרדי כבן 20 נפצע היום (שבת) באורח בינוני-קשה בפיגוע דקירה בשער שכם בירושלים. צוות מד"א העניק לפצוע טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שערי צדק בעיר. המחבל, שוהה בלתי חוקי מסלפית, ניסה לדקור גם לוחמי מג"ב ונורה למוות. עימותים אלימים פרצו בין המשטרה לפלסטינים במקום.

בתיעוד מהזירה נראים שוטרי מג"ב יורים כמה פעמים לעבר המחבל כשהוא שכוב על הקרקע. "מגבים את הלוחמים שלנו", אמרו גורמים במג"ב בתגובה. "ראינו לא מעט מקרים בעבר שמחבלים קמו על הרגליים וניסו לפגוע באזרחים וכוחות הביטחון, בין אם בסכין או בחגורת נפץ. לכן, הלוחמים חתרו למגע וסיימו את האירוע כמה שיותר מהר". המחלקה לחקירות שוטרים
(מח"ש) פתחה בבדיקת האירוע. הפלסטיני, מוחמד סלימה, ישב שלושה חודשים בכלא הישראלי באשמת הסתה.

פיגוע דקירה בשער שכם. 4 בדצמבר 2021. פלאש 90, פלאש 90
זירת הפיגוע, הערב/פלאש 90, פלאש 90
הסכין מאירוע הדקירה בשער שכם בירושלים. 4 בדצמבר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הסכין של המחבל בזירה, הערב/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לאחר האירוע, שוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כדי לפזר הפרות סדר באזור. "ערנותם ותגובתם המהירה של השוטרים הביאה לנטרולו", מסרה המשטרה. "כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירה. לפני זמן קצר, קיים מפקד המחוז הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירה".

"הייתי סמוך לשער שכם והזניקו אותי למקום", תיאר פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן את הרגעים לאחר הפיגוע. "ראיתי צעיר חרדי כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי דקירה בגופו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה".

בווידאו: ירי במחבל בשער שעם/ללא

בעקבות האירוע, שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי, ותמך בלוחמים: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי", אמר ראש הממשלה, "אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

שר החוץ יאיר לפיד (יש עתיד) ושר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) גיבו גם הם את הלוחמים. לפיד כתב כי הוא "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מאחל החלמה מהירה לפצוע מארוע הדקירה". ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הפיגוע בירושלים הערב הוא אירוע טרור אכזרי ובלתי נסבל. אני מגבה את כוחות הביטחון שפעלו כמצופה מהם, במהירות ובנחישות ומאחל להחלמתו המהירה של הפצוע".

שבתאי שוחחר היום עם הוריהם של הלוחמים ושיבח אותם. "הלוחמת ש' והלוחם ל' שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם", אמר המפכ"ל. "אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה". כמו כן, ציין בפניהם המפכ"ל כי הלוחמים פעלו כשורה וכפי שמצופה באירוע מהסוג הזה: "אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים אותם באופן צמוד, לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן".

חקירתם של שני הלוחמים הסתיימה, נשקם הוחרם והם שוחררו לביתם.

מחמד שחאדה אבו סלימה מסלפית, המחבל הדוקר משער שכם. 4 בדצמבר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
שלושה חודשים בכלא הישראלי. מוחמד סלימה/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כמה חברי כנסת מתחו ביקורת על תיעוד הירי במחבל. "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה", אמר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת). "ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

חברתו של כסיף לרשימה המשותפת ח"כ עאידה תומא סלימאן מסרה בתגובה כי "פעם דיברו על 'ניטרול'. הוא על האדמה ומבצעים בו וידוא הריגה. הוצאה להורג של אדם שלא מהווה יותר איום - היא פשע איום ונורא. זו המציאות שהכיבוש מייצר".

מנגד, ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר כי הוא "מצדיע לשוטרי מג"ב שהרגו את המחבל, מגיע להם צל"ש. ולכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה, הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, 4 בדצמבר 2021. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
זירת הפיגוע, הערב/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: support@walla.net.il בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא ומספר טלפון וצרפו צילום ו/או קישור לדף הרלוונטי באתר.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully