וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי מג"ב מדברים לראשונה: "פעלנו כפי שמצופה מכלל הלוחמים"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 18:08

הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל' שניטרלו את המחבל שדקר אזרח יהודי בכיכר שער שכם ביום שבת, שחזרו את רגע האירוע: "פעלנו בצורה מקצועית, נחושה, חתרנו למגע". לדבריהם, על אף חקירת המח"ש והביקורת הציבורית, הם קיבלו "את הגיבוי המלא"

בווידאו: דברי הלוחמת והלוחם שניטרלו את המחבל מפיגוע הדיקרה בשער שכם/צילום: דוברות המשטרה

הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל' שניטרלו את המחבל שדקר אזרח יהודי בכיכר שער שכם ביום שבת, שחזרו היום (חמישי) את רגע האירוע: "פעלנו בצורה מקצועית, נחושה, חתרנו למגע, כמו שמצופה מכלל הלוחמים", קבעו.

בתיעוד מהזירה ביום שבת, נראו שוטרי מג"ב יורים כמה פעמים לעבר המחבל, כשהוא שכוב על הקרקע. בעקבות התיעוד, נפתחה חקירת מח"ש בנושא, שנסגרה מאז. "על אף הביקורת קיבלנו את הגיבוי המלא", סיפרו הלוחמים, ולדבריהם זה נתן להם את "תחושת הביטחון, כך אני הולך לישון מצוין בידיעה שאני הצלתי חיי אדם". הלוחמים, שאחת מהם יצאה לקורס מ"כים כמה ימים לאחר האירוע, אמרו כי הם ימשיכו "לפעול ולעבוד בצורה הכי טובה שאפשר למען אזרחי ישראל".

בווידאו: ירי במחבל בשער שעם/ללא

הפיגוע אירע בשער שכם ביום שבת, ובעקבותיו צעיר חרדי כבן 20 נפצע באורח בינוני-קשה. המחבל, שוהה בלתי חוקי מסלפית, ניסה לדקור גם לוחמי מג"ב ונורה למוות. גורמים במג"ב אמרו בתגובה לתיעוד כי הם "מגבים את הלוחמים שלנו". הלוחמים סיפרו כי מפקד מג"ב שוחח איתם מיד לאחר האירוע והביע את תמיכתו.

בכירים במערכת הפוליטית הביעו את תמיכתם בלוחמים. "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט ומסר להם את "מלוא הגיבוי".

שר החוץ יאיר לפיד (יש עתיד) ושר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) גיבו גם הם את הלוחמים. לפיד כתב כי הוא "מחזק את כוחות הבטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מאחל החלמה מהירה לפצוע מארוע הדקירה". ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הפיגוע בירושלים הערב הוא אירוע טרור אכזרי ובלתי נסבל. אני מגבה את כוחות הביטחון שפעלו כמצופה מהם, במהירות ובנחישות ומאחל להחלמתו המהירה של הפצוע".

מנגד, כמה חברי כנסת מתחו ביקורת על התיעוד. "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה", אמר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully