וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבדוק את פרשת הסרסור בסוהרות: "מדליקה נורה אדומה"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 19:01

אנגלמן אמר בשיחה עם סטודנטים כי הוא יבדוק את נושא הצבת חיילים וחיילות בשירות חובה במסגרות של המשרד לביטחון הפנים. "מה שקרה בכלא גלבוע חייב להיבדק", קבע. בדוח שכתב במאי 2020, מצא המבקר כי מתוך כ-153 אלף דיווחים על פגיעה מינית, רק 29 כתבי אישום הוגשו

בווידאו: מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן במהלך נאומו באוניברסיטת אריאל/מערכת וואלה!

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יבדוק את פרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע - כך אמר היום (חמישי) בשיחה עם סטודנטים מאוניברסיטת אריאל. "תיאורי החיילות על הנעשה בכלא גלבוע צריכים להדליק נורה אדומה", אמר. "מה שקרה שם חייב להיבדק".

אנגלמן פירט כי בביקורת שקיים במאי 2020, נמצא כי מתוך כ-153 אלף דיווחים על פגיעה מינית, רק 29 כתבי אישום הוגשו עם הטרדה מינית כעבירה היחידה או המרכזית שבהם. "הדוח העלה ליקויים בטיפול המדינה בנושא ההטרדות המיניות", אמר.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן במהלך נאומו בבאוניברסיטת אריאל 9 בדצמבר 2021. ללא, אתר רשמי
"מה שקרה חייב להיבדק". אנגלמן/אתר רשמי, ללא

"מה שקרה בכלא גלבוע, חייב להיבדק", קבע מבקר המדינה. "בעייתי עוד יותר אם הסוהרות המוטרדות היו חיילות בשירות חובה". הוא אמר כי בכוונתו לבדוק את נושא הצבת חיילים וחיילות בשירות חובה במסגרות של המשרד לביטחון הפנים כגון משטרה, שב"ס ומכבי אש. "בין היתר נבדוק מה המשימות המוטלות על החיילות והחיילים האלו, המוגנות שלהם בשירות, האם השירות שלהם אפקטיבי", פירט. "את כל אלה נבדוק גם בעיניים של המשרתים עצמם".

אתמול, מליאת הכנסת הפילה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת סרסור הסוהרות. ההצעה להצבעה על ועדת חקירה הגיעה ביוזמת ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית). לטענת השר לביטחון הפנים עמר בר-לב - שהוא אחד המתנגדים להצעה - החלטתו נובעת מהרצון לאפשר למצות הליכים אחרים המתנהלים בפרשה בפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully