וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסרסור בסוהרות: מליאת הכנסת הצביעה נגד ועדת חקירה פרלמנטרית

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 22:52

ברוב של 46 ח"כים מול 41, נפלה ההצעה שעלתה ביוזמת ח"כ אופיר סופר מהאופוזיציה. לדברי סופר, פרטי הפרשה שנחשפו בוואלה!, מחייבים בדיקה וחקירה דחופים של שב"ס. השר לביטחון פנים בר-לב שהתנגד להצעה אמר כי החלטתו נובעת מהרצון לאפשר למצות הליכים המתנהלים בפרקליטות

בווידאו: מפקד מחוז צפון בשב"ס, גונדר אריק יעקב, בוועדת החקירה לבריחה מכלא גלבוע/צילום: שלו שלום / TPS

מליאת הכנסת הצביעה הערב (רביעי) נגד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת סרסור הסוהרות. 46 ח"כים התנגדו, 41 תמכו. ההצעה להצבעה על ועדת חקירה הגיעה ביוזמת ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית). לטענת השר לביטחון הפנים עמר בר-לב - שהוא אחד המתנגדים להצעה - החלטתו נובעת מהרצון לאפשר למצות הליכים אחרים המתנהלים בפרשה בפרקליטות.

לדבריו של ח"כ סופר, ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות שירות בתי הסוהר, מגיעה בעקבות עדות מפקד גלבוע על סירסור בסוהרות וההודעה כי ועדת הבדיקה של שב"ס לא תחקור את הפרשה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנת 2018 פרסם הכתב לירן לוי (ערוץ 20, וואלה!) כתבה מחרידה המתארת ניצול סוהרות וחיילות לצורך סיפוק אסירים ביטחוניים בבתי הכלא. ביום 24.11.2021 העיד מפקד כלא גלבוע (אז בכיר בשב"ס) תחת שבועה והודה בעדותו כי בשירות בתי הסוהר סירסרו בסוהרות לסיפוק מחבלים".

מליאת הכנסת 8 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הביכו את הקואליציה. מליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"הפרטים המזעזעים העולים מהפרסומים אודות מערכת מסואבת הקיימת בין מפקדים בכירים בשירות בתי הסוהר לבין הנהגות המחבלים בכלא, המגיעות עד כדי שימוש בסוהרות ובחיילות חובה לסיפוק מחבלים היושבים בבתי הכלא על עבירות ביטחוניות-מחייבים חקירה ובדיקה דחופה אודות ההתנהלות הכוללת של שירות בתי הסוהר ומפקדיו בעניין זה", נכתב.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התנגד לתמוך בהצעה, אך במהלך היממה האחרונה לחצו ח"כיות בקואליציה להעניק חופש הצבעה על הקמת הוועדה. בר-לב הבהיר כי התנגדותו נובעת מהרצון לאפשר למצות הליכים אחרים המתנהלים בפרשה בפרקליטות. סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' הציע לדחות את ההצבעה בשבוע או שבועיים, על מנת לאפשר לקואליציה לתמוך.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

"מסכים עם הנושא שהעלה ח"כ סופר ועם כל מילה לגבי החשיבות של העניין", אמר סגן השר סגלוביץ'. "אבל הפתאוס שליווה את הדברים שאמר ח"כ סופר לא בהחלט מתאים לנסיבות. זה לא גילוי שנודע אתמול". הממשלה מציעה לדחות את ההצבעה בחודש עד לקבלת הכרעת הפרקליטות בתיק.

ח"כ סופר הודיע לאחר הצעת סגלוביץ' כי הוא מבקש לקיים את ההצבעה במליאה למרות זאת. במהלך ההצבעה, כל חברת קואליציה שהצביעה נגד, חברי האופוזיציה צעקו לעברה: "בושה". ההצעה נפלה ברוב של 46 ח"כים מתנגדים ו-41 תומכים.

מפורום של הורים שכולים נמסר כי "שוב הוכח כי מדובר בממשלה מסוכנת, שבשביל לא להרגיז את מנסור עבאס מפקירה את ביטחונן של הסוהרות. אנו קוראים לכל סוהר וסוהרת לפנות אלינו באנונימיות ולספר על התנאים המפליגים של המחבלים בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully