וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר משבוע, נציבת שב"ס מגיבה: "לבדוק את המידע החדש בפרשת הסרסור בסוהרות"

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 10:29

קטי פרי הגיבה לראשונה לדבריו של מפקד כלא גלבוע בשבוע שעבר על הנושא, ואמרה כי "הגילויים החדשים מעלים ספק בנוגע לממצאי הבדיקה הקודמת. לא נעבור בשתיקה או באדישות במקרים כאלה". אתמול הודיע צה"ל על הקמת ועדה שתבחן את השירות בגופי ביטחון אחרים

בווידאו: הכנסת דנה בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע/צילום: ערוץ הכנסת

נציבת שב"ס קטי פרי הגיבה היום (חמישי) לראשונה להתפתחויות בפרשת הסרסור בסוהרות, וקראה לבחון את המידע החדש שהתגלה בפרשה. זאת, יותר משבוע לאחר שהפרשה התעוררה מחדש בעקבות דבריו של מפקד כלא גלבוע הנוכחי, לפיהם בבית הסוהר "סרסרו בסוהרות".

"הגילויים החדשים שפורסמו אודות פגיעה לכאורה מצד אסיר ביטחוני בסוהרות הארגון בשנת 2018, והמידע החשוב שהוצף מחדש בכלי התקשורת, מעלה ספק בנוגע לממצאי הבדיקה הקודמת ומחייב כל מפקד לפעול", כתבה פרי באיגרת ששיגרה לעובדי שב"ס, "על כן הנחיתי את הגורמים המקצועיים לפנות ללא דיחוי לגורמי החקירה והתביעה הרלוונטיים בבקשה לבדוק את המידע החדש ולהגיע לחקר האמת".

נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תגובה ראשונה. קטי פרי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

פרי הבהירה כי מקרים של התנהגות "הפוגעת בערכי הארגון וכבוד המשרתים בו" הגיעו לשולחנה מאז נכנסה לתפקיד, והבהירה כי נהגה "בנחישות ובאפס סובלנות להרחקת קצינים וסוהרים שהתנהגותם אינה עולה בקנה אחד עם ערכינו".

"לא אאפשר לאף אסיר ולאף גורם לנהוג באופן שאינו מכבד הן בשיח והן בהתנהגות את סגל שב"ס, וכל חריגה תטופל בחומרה רבה. לא אעבור בשתיקה או באדישות בשום מקרה הנוגע לפגיעה בתחושת הביטחון של סוהרות וסוהרים, או למקרי הטרדה ואיום כנגד מי מכם", הדגישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

הפרשה התעוררה מחדש בעקבות אזכורה בשבוע שעבר בעדותו של מפקד כלא גלבוע הנוכחי, פרדי בן שטרית, בוועדה למחדל בריחת האסירים הביטחוניים. במסגרת הפרשה נאשם מוחמד עטאללה, אסיר עולם מארגון פתח, במעשים מגונים בסוהרות בכלא גלבוע. בעדות סיפר בן שטרית שב-2017 ביקש לכאורה ראני באשא, קצין המודיעין בכלא גלבוע, לשבץ סוהרות באגף הביטחוני בהתאם לבקשות האסיר. בחקירתו ביחידה הארצית לחקירת סוהרים הודה קצין המודיעין כי ביקש ספציפית סוהרות מסוימות לאגף מאחר שעטאללה נקב בשמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully