וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ נפגש עם שר ההגנה האמריקני: "נעמיק את המוכנות הצבאית לעצירת איראן"

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 0:36

במהלך הפגישה עם לויד אוסטין אמר גנץ כי "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים". עוד הוסיף כי כעת יש הזדמנות לפעול נגד השאיפה של איראן להפוך להגמון ולשמור על היציבות באזור. אוסטין: "אנחנו מחויבים למנוע מאיראן נשק גרעיני"

בווידאו: הצהרות של שר הביטחון, בני גנץ ומקבילו האמריקני, לויד אוסטין בפתח פגישתם/צילום: שמוליק עלמני, משרד הביטחון, רויטרס

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם בכירים בארצות הברית, בהם מקבילו האמריקני לויד אוסטין ושר החוץ אנתוני בלינקן. זאת, במסגרת ביקורו המדיני בוושינגטון. "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים", אמר גנץ לאוסטין.

עוד אמר שר הביטחון לאוסטין כי "איראן משחקת על זמן. לקהילה הבינלאומית, בהובלת ארצות הברית, יש הזדמנות לפעול נגד השאיפה של איראן להפוך להגמון שידכא עמים ובני אדם באזור ובעולם, ולשמור על היציבות. העליונות הביטחונית של ישראל שאתם מסייעים לנו בביסוסה", אמר גנץ לאוסטין, "לא מבטיחה רק את ביטחון אזרחי ישראל, אלא גם מאפשרת לחזק מגמות חיוביות באזור".

שר הביטחון, בני גנץ ועמיתו האמריקני לויד אוסטין בפתח פגישתם 9 בדצמבר 2021. רויטרס
אוסטין וגנץ, הערב/רויטרס

גנץ הוסיף: "הגעתי לכאן קודם כל כדי להודות לך מזכיר ההגנה אוסטין, על התמיכה בביטחון ישראל ולהעמיק את השיח ושיתוף הפעולה שלנו מול התוקפנות האיראנית, כולל המוכנות הצבאית המשותפת לעצור את התוקפנות האיראנית. האיום הגרעיני הוא אמצעי, המטרה של איראן היא להפוך להגמון, לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית באזור".

"אני מבקש לומר שאיראן משחקת פוקר עם קלפים רעים. היא משחקת על זמן. לקהילה הבינלאומית, בהובלת ארה"ב, יש הזדמנות לפעול נגד השאיפה של איראן להפוך להגמון שידכא עמים ובני אדם באזור ובעולם, ולשמור על היציבות".

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. אנחנו חולקים את אותה תחושת דאגה לגבי הממשלה באיראן והניסיון שלה לדרדר את האיזור, כולל תמיכתה בטרור, תכנית הגרעין. אנחנו מחויבים למנוע מאיראן נשק גרעיני".

שר הביטחון, בני גנץ ועמיתו האמריקני לויד אוסטין בפתח פגישתם 9 בדצמבר 2021. שמוליק עלמני, משרד הביטחון
גנץ ואוסטין/משרד הביטחון, שמוליק עלמני

"הנשיא ביידן הבהיר כי אם המו"מ עם איראן ייכשל אנחנו נבחן אפשרויות אחרות. אנחנו נמשיך לעבוד ביחד עם כל מדינות האזור ובעיקר עם ישראל, כדי לסכל את האיום האיראני. אנחנו נגן על עצמנו וחברינו". בנושא הסכסכוך הישראלי-פלסטיני אמר "נמשיך לפעול לפתרון שתי המדינות".

בשיחתו עם בלינקן הודה שר הביטחון למזכיר המדינה על תרומתו לחיזוק היחסים בין ישראל לארה"ב. על פי הודעת לשכת השר, השניים דנו בהזדמנויות במזרח התיכון, ובהן גם בהרחבת הסכמי אברהם והנורמליזציה.

גנץ אמר לבלינקן כי ישראל פועלת גם לחיזוק היחסים עם ירדן ומצרים, ומקדמת צעדים בוני אמון עבור הפלסטינים, לרבות צעדים אזרחיים וכלכליים עליהם עובדים הצוותים המקצועיים בימים אלו. בנוגע לאיראן, שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר המדינה את הצורך בצעדים שיפסיקו את ההתקדמות בפיתוח הגרעין ויבלמו את התוקפנות האיראנית, תוך הבנה שאיראן היא קודם כל אתגר עולמי ואזורי.

במהלך ביקורו ייפגש שר הביטחון גם שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג ועם חברי השדולה הפרו-ישראלית AIPAC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully