וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לשגריר ארה"ב: "שומרים על כל האופציות למקרה שהדיפלומטיה עם איראן תיכשל"

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 23:07

הנשיא אמר לניידס, עם כניסתו לתפקיד השגריר בישראל, כי ירושלים עוקבת מקרוב אחרי המו"מ עם טהראן, והתייחס לאפשרות שהוא לא יצלח. "אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה - ישראל תעשה זאת", אמר הרצוג. לאחר מכן נייטס נפגש עם בנט בלשכתו בי-ם

הרצוג לשגריר ארה"ב: "שומרים על כל האופציות למקרה שהדיפלומטיה עם איראן תיכשל"/צילום: לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (ראשון) לשגריר ארצות הברית בישראל תומאס ריצ'ארד ניידס כי "ישראל תברך על פתרון דיפלומטי מקיף שיפתור אחת ולתמיד את סוגיית איום הגרעין האיראני. במקרה שלא יושג פתרון כזה ישראל שומרת את כל האופציות על השולחן, ואם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה - ישראל תעשה זאת. ישראל תגן על עצמה בעצמה". את הדברים אמר הרצוג בטקס כניסתו לתפקיד של ניידס, שקיבל היום את כתב האמנה.

"בלי ספק האתגר הגדול העומד בפני ישראל וארצות הברית הינו האיום המשותף של איראן", אמר הרצוג. אנו עוקבים מקרוב אחר המשא המתן של הקהילה הבינלאומית עם איראן".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מקבל את כתב ההאמנה של השגריר החדש של ארה"ב בישראל. השגריר תומאס ריצ'רד ניידס. בית הנשיא, ירושלים 5 דצבמר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מקבל את כתב ההאמנה של השגריר החדש של ארה"ב בישראל. השגריר תומאס ריצ'רד ניידס. בית הנשיא, ירושלים 5 דצבמר 2021/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

לאחר מכן, ניידס נפגש לראשונה גם עם ראש הממשלה נפתלי בנט בלשכתו בירושלים, ברקע חילוקי הדעות סביב איראן והמתיחות סביב הבניה בהתנחלויות. "בשבוע הבא נציין חצי שנה לממשלה החדשה", אמר בנט. "כשייסדנו אותה קראנו לה 'ממשלה של רצון טוב ורוח טובה'. הרוח הטובה הזאת היא לא רק פנימית, אלא גם בינינו לבין ארצות הברית". עוד אמר כי "ברצוני להודות לנשיא ביידן ולממשלו על הידידות החמה, הפתיחות, ועל גישתם לשיקום התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, כדי שלא תהיה נחלתה של מפלגה אחת".

עוד בוואלה!

שגריר ארה"ב הקדים טקס אצל הנשיא כדי שלא ייערך במקביל לאישור הבנייה בעטרות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, במהלך פגישתו הראשונה עם שגריר ארה"ב בישראל הנכנס, תומאס ריצ׳ארד ניידס  5 בדצמבר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט וניידס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הבוקר, נודע לוואלה! כי ניידס הקדים את הגשת כתב האמנה שלו לנשיא הרצוג, כדי להימנע מקיום הטקס במקביל לאישור תכניות הבנייה לשכונה יהודית חדשה בעטרות שבמזרח ירושלים.

ניידס, שהגיע לישראל בסוף החודש שעבר, אמור היה להגיש את כתב ההאמנה שלו בטקס רשמי בבית הנשיא מחר בבוקר, ביחד עם השגרירים החדשים של שוויץ, האיחוד האירופי, רואנדה ואיטליה. מחר מתוכננת להתכנס גם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים לאישור תכנית הבנייה לשכונה היהודית החדשה בעטרות, שמעוררת ביקורת ומחאה בממשל האמריקני. לפי מקורות דיפלומטיים, כדי להימנע ממבוכה, בשגרירות ארצות הברית ביקשו להקדים את הטקס של השגריר האמריקני ולקיים אותו היום.

דובר מטעם השגרירות מסר בתגובה לפניית וואלה! כי "השגריר תומאס ניידס שמח לקבל את הזמנתו של הנשיא הרצוג ב-5 בדצמבר 2021 להציג את כתב ההאמנה שלו כשגריר ארצות הברית במדינת ישראל. קיום הטקס בערב האחרון של חנוכה גם מאפשר להם להדליק ביחד נר שמיני". ממשרד החוץ ובית הנשיא טרם התקבלה תגובה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully