וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות החנינות החדשה של הרצוג: יד קשה כלפי עברייני מין, הקלות ליוצאי אתיופיה

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 16:08

הנשיא הציג את המתווה החדש שבמסגרתו, בין השאר, תיושם מדיניות מקילה כלפי חיילים על עבירות שבהן הורשעו לפני שירותם הצבאי. מאז כניסתו לתפקיד העניק הנשיא הרצוג 104 חנינות ודחה 431 בקשות. המתווה החדש גובש בשיתוף משרדי המשפטים, הביטחון והרווחה וגופים אחרים

בווידאו: ראש המוסדר מבהיר שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני/צילום: רועי אברהם, לע"מ

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג הציג היום (חמישי) את מתווה החנינות החדש שהוא מתכוון ליישם בתקופת נשיאותו. כחלק מהמדיניות החדשה מתכוון הרצוג להחמיר את התנאים למתן חנינה לעברייני מין ואלימות במשפחה. מצד שני הוא יישם מדיניות מקילה במחיקת מרשם פלילי על עבירות שבהם הורשעו לפני שירותם הצבאי וליוצאי אתיופיה שנשפטו בעבר על עבירות של הפרת הסדר הציבורי.

מאז כניסתו לתפקיד, בחודש יולי 2021 העניק נשיא המדינה 104 חנינות ודחה 431 בקשות. בין הפניות שנענו היו קיצור עונשי מאסר, מחיקת עבירות והתיישנות ובקשות לקציבת מאסר עולם.

סמכויות נשיא המדינה בכל הקשור להענקת חנינה מוקנות לו במסגרת תפקידו. הבקשות מגיעות לשולחנו רק לאחר שהן נבדקות במחלקת החנינות במשרד המשפטים, או לחילופין בפרקליטות הצבאית. שם בוחנים את הבקשות באמצעות חוות דעת שונות של השב"ס, המשטרה, הרווחה ועוד. משם עוברות הבקשות לעיונו של שר המשפטים או שר הביטחון כשמדובר בעבירות בצבא. רק לאחר מכן הן מגיעות לבית הנשיא, נבחנות על ידי הייעוץ המשפטי ובמידה שהן מתקבלות, הנשיא חותם על כתב הקלה, המסיים את תהליך החנינה.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג 7 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נשיא המדינה, יצחק הרצוג 7 בנובמבר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

המתווה החדש גובש בשיתוף צה"ל, משרד הרווחה, משרד המשפטים וגופים נוספים. שינויים נוספים במתווה הקיים יכללו מתן משקל משמעותי לתהליכי שיקום, בפרט כאשר מדובר בצעירים ובקטינים. כמו כן ינהיג הרצוג מדיניות מקילה כלפי נשים וגברים שהורשעו על רקע הימצאותם במעגל הזנות, לשם עידודם לצאת מהמעגל ולהשתקם. בנוסף ינתנו הקלות במחיקת מרשם פלילי על עבירות של שימוש בסמים קלים.

עוד נמסר כי לצורך שיפור תהליך הגשת בקשות חנינה מפורט כעת באתר בית הנשיא המידע הרלוונטי על אופן הבקשה. בבית הנשיא ציינו שמספר הבקשות המוגשות לבית הנשיא לחנינה ולמחיקת רישום פלילי הולך וגדל מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully