וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי: "בנט הרבה פחות מחויב לרבנים מבעבר"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 14:56

בריאיון באולפן וואלה! חדשות מחמיאה יו"ר מפלגת העבודה לראש הממשלה, שלדבריה נוהג באחריות. על לפיד היא אומרת: "הוא שותפי לממשלה, ואני לא מחלקת ציונים", אך מצהירה שהיא "מחויבת לחלוטין" לקיום הרוטציה. למרות הקושי, היא מבטיחה להמשיך לקדם תחבורה ציבורית בשבת

בווידאו: שרת התחבורה מרב מיכאלי בריאיון באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי אומרת כי ראש הממשלה נפתלי בנט "הרבה פחות מחויב לרבנים מבעבר". בראיון שנערך היום (חמישי) באולפן של וואלה!, מיכאלי נשאלה לגבי אמירות עבר ביחס לבנט, שבהן הזהירה שהוא "מסוכן לנשים" בשל קשריו עם רבנים שמרניים. כיום, לדבריה, התמונה היא שונה. "הפוזיציה היא אחרת", אמרה מיכאלי, "הקלישאה שכראש ממשלה דברים שרואים משם לא רואים מכאן לגבי נפתלי בנט - מאוד נכונה וניכרת בהתנהלות שלו".

לדברי מיכאלי, היחסים שלה עם בנט "מצוינים". בתשובה לשאלה על היחסים שלה עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד היא אמרה שהיחסים עמו "שווים אך שונים". כשנשאלה לגבי תפקודו של לפיד אמרה מיכאלי: "הוא שותפי לממשלה והוא שר החוץ, ואני לא מחלקת ציונים לאף אחד".

שרת התחבורה מרב מיכאלי בראיון באולפן וואלה, 9 בדמצבר 2021. ראובן קסטרו
כל דבר יקודם בהסכמה. מיכאלי מבטיחה להמשיך להילחם בפקקים/ראובן קסטרו

בהתייחס לעובדה שמפלגת העבודה בראשותה יושבת בממשלה שמושכת גם לימין מיכאלי אמרה כי "לא הסתרתי מעולם שלא נכנסתי לממשלה בדילוגים, אלא עם כאבי בטן, משום שידעתי שיש פה חצי מאוד משמעותי מאוד ימני שנצטרך להתמודד אתו. והשאלה תמיד היא בחירה בין אלטרנטיבות: האם הייתי מעדיפה שתמשך ממשלת נתניהו, עם כל מה שאנחנו רואות היום? הם כל הזמן מזכירים לנו מהאופוזיציה מה הם עשו ואני בתוך המשרד רואה כל הזמן את הנזקים, ההשלכות של דברים שהם לא נראים, אז האלטרנטיבה יותר טובה".

באשר לקיום הרוטציה של בין לפיד לבנט, אמרה מיכאלי שהיא מחויבת "לחלוטין" למימושה. "אני חתומה על הסכמים שהיא תמומש ואין לי כוונה לא לעמוד בהסכמים שלי".

באשר לגודלה ההולך ומתנפח של הממשלה, ולמינוי הקרוב של ח"כ מאיר יצחק הלוי לתפקיד סגן שר החינוך אמרה מיכאלי כי "הסכמים עם מפלגות אחרות זה עם מפלגות אחרות. זה לא דבר טוב ואני לא שמחה על זה, אבל זה לא סיבה שעדיף שהממשלה לא הייתה". מיכאלי הוסיפה: "אני מסתכלת על מה שהממשלה עושה בסך הכל, וזה למען אזרחי ישראל".

דואט מיכאלי ובנט. יונתן זינדל, פלאש 90
לא מסוכן לנשים. מרב ובנט ברגע של קרבה/פלאש 90, יונתן זינדל

שותפייך בימין, בעיקר בימינה, כועסים על התוכנית תחבורה ציבורית בשבת שאת מקדמת, שלא מופיעה בהסכמים הקואליציוניים.

זה מופיע בהסכמים קואליציוניים עם יש עתיד. אני אמרתי - כל דבר יקודם בהסכמה. זו המחויבות שלי, זה מה שאני מצפה מהצד הימני כלפיי וזה מה שאני עושה כלפיהם.

זאת אומרת שאם יש וטו של ימינה, לא תקודם תחבורה ציבורית בשבת?

שמת לב שעד היום הצלחנו להימנע מלעבוד בווטו. הצלחנו להגיע לפתרונות והסכמים שאפשרו להעביר דברים שהיו קשים לצד הזה או לצד הזה. אותו דבר נעשה עם תחבורה ציבורית בשבת. ברור לי שכולם מבינים/ות שאי אפשר להמשיך עם העובדה שאין תחבורה ציבורית בשבת. אגב, אחת הסיבות לפקקים היא העובדה שאין תחבורה ציבורית בשבת. כל אחת חייבת להחזיק אוטו אם היא רוצה להגיע לאנשהו בשבת.

עד סוף הכהונה/הקדנציה שלך את מתחייבת שיהיו פחות פקקים? את יכולה להתחייב על דבר כזה?

יש דברים בשליטתי ויש כאלה שלא, וצריך להבדיל.

אז הפקקים יישארו?

לא. אני מבטיחה לך שיהיו הרבה יותר אלטרנטיבות, תהיה הרבה יותר תחבורה ציבורית, יהיו הרבה יותר אפשרויות לכל אחד ואחד מאתנו לוותר על הרכב הפרטי. עכשיו זה תלוי גם בציבור להתחיל ולעשות את זה, אבל אנחנו ניתן להם את כל הכלים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully