וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי נגד גנץ: "מי שמאשר בניית יחידות דיור ביו"ש בחוסר אחריות - רבין הוא לא"

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 19:01

שרת התחבורה מתחה ביקורת על שר הביטחון בתגובה לאישור הבנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, לאחר שבלינקן שוחח עמו טלפונית והביע בפניו מחאה על ההחלטה. בכחול לבן השיבו אש: "מי שקורא לסרבנות לגיוס - שלא יטיף". במרצ הצטרפו לביקורת: "משתולל בחוסר אחריות"

בווידאו: מיכאלי תקפה את ההכרזה על ארגוני הטרור/צילום: ערוץ הכנסת

שרת התחבורה מרב מיכאלי תקפה את שר הביטחון בני גנץ בתגובה לאישור 3,000 יחידות הבנייה בהתנחלויות במנהל האזרחי, וציינה כי דבריו נאמרו "בחוסר אחריות". זאת, לאחר שאתמול שוחח שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן עם גנץ והביע בפניו מחאה על הדברים. גם במפלגת מרצ ביקרו את שר הביטחון ואמרו כי הוא "משתולל בחוסר אחריות".

בעמוד הטוויטר של מפלגת העבודה נכתב כי "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון, איך נאמר, רבין הוא לא".

בתחילת השבוע פרץ עימות בין מיכאלי לגנץ בעקבות ביקורת של הראשונה על הכרזת שר הביטחון על ארגוני הטרור הפלסטיניים. בכחול לבן הדפו את הביקורת והאשימו את מיכאלי ב"פגיעה במלחמה בטרור". עתה, מפלגת העבודה השיבה לדברים וביקרה את גנץ על אמירות שמשוות אותו לראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

במפלגת "כחול לבן" תקפו בחזרה ואמרו כי "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית". זאת, בהתייחסות לדבריה של מיכאלי מ-2010 אז אמרה כי "אני חושבת שאימהות לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא. אני חושבת שכשיש כיבוש מתמשך למעלה מ-40 שנה והשלטון בישראל לא עושה מאמצים לפתור את זה בדרכים אחרות, אז צריך להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים ככה לצבא בלי חשבון".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הדף את דברי הביקורת על מפלגתו ‏ואמר כי "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי בישיבת סיעה, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מי שמאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון - רבין הוא לא". מיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול קיים שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שיחת טלפון מתוחה עם שר הביטחון בני גנץ, במהלכה הוא הביע מחאה על ההחלטה לאשר תכנון ובניה של 3,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית - כך אמרו שלושה פקידים ישראלים בכירים שעודכנו בפרטי השיחה.

השיחה בין בלינקן לגנץ היתה הדרג הגבוה ביותר בו העביר ממשל ביידן לממשלה בירושלים את חוסר שביעות רצונו מההחלטה לקדם בניה חדשה בהתנחלויות. היא הגיעה אחרי חילופי מסרים בערוצים שקטים בדרגים נמוכים יותר וכן מסרים פומביים של דובר משרד החוץ בוושינגטון.

גנץ השיב לבלינקן במהלך השיחה כי הוא צמצם ככל האפשר את מספר יחידות הדיור שתכנונן ובנייתן תקודמנה. פקידים ישראלים בכירים אמרו כי גנץ הוסיף שהוא מבין את הרגישויות של ממשל ביידן בנוגע להתנחלויות והדגיש כי ייקח אותן בחשבון בעתיד.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
ביקורת מארה"ב, ביקורת ממפלגת העבודה. גנץ/ראובן קסטרו

עם היוודע דבר אישור הבנייה, מפלגה נוספת בקואליציה ביקרה את גנץ. בעמוד הטוויטר של מפלגת מרצ נכתב כי "אנו צופים בדאגה שורה של צעדים חד צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות. צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, ותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד".

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר בתגובה להחלטת אישור הבנייה בהתנחלויות כי "שר הביטחון גנץ ממשיך להשתולל בחוסר אחריות, רק במטרה לסמן לעצמו כמה סימוני 'וי' פוליטיים. אישורי הבנייה ליותר מ-3,000 דירות בהתנחלויות שבשטחים הכבושים שניתנו הערב הם 3,000 יריקות בפרצוף של מאות אלפי אנשי המחאה הנפלאים שמחו מדי שבוע כדי להפיל את ממשלת נתניהו ולהביא שינוי. אני מקווה ששר הביטחון יגלה אחריות ויעצור את הבנייה ההרסנית הזו, ויעצור את רצף ההחלטות הפופוליסטיות שפוגעות בממשלה ופוגעות במדינת ישראל".

עומר בר לב. תומר נויברג, פלאש 90
"אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית". בר-לב/פלאש 90, תומר נויברג

מנגד, בקואליציה בירכו על אישור יחידות הדיור. יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך אמר כי "אני מברך על החלטת מועצת התכנון העליונה לאשר 3,130 ישובים ביהודה ושומרון. יש את המלגלגים והמצייצים - ויש אותנו. ממשיכים לעבוד בשבילכם".

גם ביישוב בית אל בירכו על אישור הבנייה ואמרו כי הם "מתקדמים לקראת הכפלת היישוב". ראש מועצת בית אל, שי אלון אמר כי "עם פרסום התכנית אנו מתקדמים לקראת מימוש 'תוכנית ה-1000' עליה התחייבנו - בניית 1,000 יח"ד והכפלת בית אל. כך נהפוך בעזרת השם להיות בירת בנימין הלכה למעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully