וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאבק במישור הבינלאומי": ח"כים מהמשותפת נפגשו עם המוסדות שהוכרזו כארגוני טרור

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 3:13

4 ח"כים מהרשימה המשותפת נפגשו ברמאללה עם 6 הארגונים המקושרים ל"חזית העממית", בטענה כי מדובר ב"ארגוני זכויות אדם עם מוניטין עולמי", ואיימו כי יאבקו במהלך. תומא סלימאן תקפה את חברות הקואליציה מרצ ורע"ם: "אחראיות כמו גנץ לניסיון לשבור את החברה הפלסטינית"

ארבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת נפגשו הערב (שלישי) ברמאללה עם נציגי ששת המוסדות הפלסטיניים, עליהם הכריזה ישראל כארגוני טרור. הח"כים שנכחו בפגישה הם עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, אוסאמה סעדי וסאמי אבו שחאדה, אליהם הצטרף גם מוחמד ברכה, סגן יו"ר הכנסת לשעבר, המכהן כיו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל.

לדברי הח"כים, "בעולם ההפוך שבו ממשלת העמקת הכיבוש קוראת לעצמה ממשלת 'שינוי', שר הביטחון מעז להכריז על ארגוני זכויות אדם בעלי מוניטין בינלאומי כארגוני טרור. זו החלטה תקדימית ומסוכנת". הם עוד איימו כי יאבקו בהחלטה "בכל המישורים - כולל הבינלאומי". בנוסף, הם ביקרו בחריפות את חברות הקואליציה מרצ ורע"ם: "עליהן להחליט באיזה צד הן - בצד הכיבוש, הסיפוח והאפרטהייד או בצד השלום השוויון והדמוקרטיה".

ח"כ תומא סלימאן אמרה כי מדובר ב"אנשים שמקדישים את חייהם למאבק פוליטי נחוש נגד הטרור הגדול ביותר - הכיבוש". היא עוד הצטרפה לביקורת החריפה נגד מרצ ורע"ם, וכתבה כי הן "אחראיות לא פחות מגנץ לניסיון הזה לשבור את החברה האזרחית הפלסטינית. אנחנו נאבק על הזכות להתנגד לכיבוש מעל כל במה".

חברי הרשימה המשותפת במהלך פגישתם עם ששת ארגונים שממשלת ישראל מבקשת להגדיר כארגוני טרור 26 באוקטובר 2021. הרשימה המשותפת, אתר רשמי
"ממשלת העמקת הכיבוש קוראת לעצמה ממשלת שינוי". הרשימה המשותפת, הערב/אתר רשמי, הרשימה המשותפת

שר הביטחון בני גנץ חתם ביום שישי על צו המכריז על שישה ארגונים המזוהים עם "החזית העממית לשחרור פלסטין" ביהודה ושומרון, כארגוני טרור. שמות הארגונים עליהם הכריז השר כארגוני טרור הם ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) וועדת הפעילות החקלאית (UAWC). לפי הודעת משרד הביטחון, ארגונים אלו פעלו במעטה של ארגונים חברתיים, אולם מטרתם בפועל היא "השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור".

ההצהרה עוררה מחלוקת בתוך הקואליציה וגם בין ארצות הברית וישראל, כשדובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי ישראל לא נתנה לארצות הברית אזהרה מוקדמת על המהלך. גורמי ביטחון ישראלים סתרו את הטענה ואמרו כי עדכנו מראש את הממשל האמריקני כמה ימים לפני ההכרזה, ואף העבירו חומרים מודיעיניים רלוונטיים. ביום שני פרייס גרס שוב כי ארצות הברית לא קיבלה התרעה טרם ההכרזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully