וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב סותרת את ישראל: לא קיבלנו "עדכון ספציפי" לפני ההכרזה על ארגוני הטרור

25.10.2021 / 22:10

משרד החוץ האמריקני התעקש כי ההודעה על 6 הארגונים לא נמסרה, חרף טענות ישראל כי ממשל ביידן קיבל חומרים מודיעיניים מראש. לקראת צאתו לוושינגטון של שליח שב"כ ומשרד החוץ לערוך תדרוכים בנושא, הבהיר הדובר נד פרייס: "בקשר עם ידידינו הישראלים לקבל עוד מידע"

בווידאו: מיכאלי תקפה את ההכרזה על ארגוני הטרור/צילום: ערוץ הכנסת

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר הערב (שני) כי ארצות הברית לא קיבלה התרעה בטרם הכרזת ששת המוסדות הלא-ממשלתיים הפלסטיניים כארגוני טרור. זאת, חרף טענות ישראל. "לא קיבלנו עדכון ספציפי מראש", אמר פרייס בתדרוך היומי לכתבים.

פרייס אמר את הדברים למרות שבישראל טוענים כי עדכנו מראש את הממשל האמריקני וכן את משרד החוץ האמריקני כמה ימים לפני ההכרזה, ואף העבירו חומרים מודיעיניים רלוונטיים.

ביום ראשון הודיעו בכירים ישראלים כי שליח של שב"כ ומשרד החוץ ייצא לוושינגטון כדי לערוך תדרוכים נוספים לבכירים בממשל האמריקני לגבי הרקע להחלטה הישראלית.

"אנחנו בקשר עם ידידנו הישראלים לקבל עוד מידע בנושא", אמר פרייס. "אנו מחכים לשמוע עוד פרטים מהמשלחת הזו".

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס במהלך תדרוך עיתונאים בבית הלבן 9 בפברואר 2021. רויטרס
"בקשר עם ידידנו הישראלים לקבל עוד מידע", דובר משרד החוץ האמריקני/רויטרס

ביום שישי שר הביטחון בני גנץ חתם על צו שמכריז על ששת הארגונים של "החזית העממית לשחרור פלסטין" ביהודה ושומרון כארגוני טרור. זמן קצר לאחר מכן, במשרד החוץ האמריקני דרשו הבהרות בנושא וטענו כי ישראל לא נתנה לארצות הברית אזהרה מוקדמת על המהלך.

מגורמים ביטחוניים ישראלים נמסר לגבי ההחלטה כי במסגרת חקירת שב"כ בין חודשי מרץ למאי, עלה כי פעילי טרור רבים תועדו בישיבות של ששת הארגונים ואף הועסקו על ידם בשכר. כמו כן, הארגונים זייפו מסמכים לצורך גיוס תרומות והמשך הפעלתם על פעילויות שלא התקיימו. עוד נאמר כי "הארגונים מהווים את 'עורק החיים' של החזית העממית לגיוס כספים ופעילים, ואף מלבינים כספים לטובת החזית העממית".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully