וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממדינות אויב ומתנגדים לחזרה לשלטון: נימוקי משפחת נתניהו להארכת האבטחה הצמודה

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 19:48

מכתב ששלח ראש המטה של ראש האופוזיציה למשרד רה"מ והגיע לידי וואלה! חושף את הנימוקים של משפחת נתניהו לאבטחה. בהם, הסימון שלהם כיעד לחיסול בידי מדינות עוינות ו"צונאמי" התמיכה הפוליטית לה זוכה רה"מ לשעבר - שעלול לעורר מתנגדים פוליטיים. "הכתובת על הקיר"

שרה נתניהו עם בנה אבנר נתניהו וחברתו עם מאבטחים באירוע של ניקול ראידמן/צילום: ניר פקין

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו חושש כי איראן או מדינות אויב נוספות יפגעו ברעייתו ובניו לאחר שתוסר מהם האבטחה הצמודה. כך עולה ממכתב ששלח ראש המטה של נתניהו, אשר חיון, למנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס ולסמנכ"ל ביטחון במשרד ראש הממשלה אלון חליווה והגיע לידי וואלה!.

בשבוע הבא תוסר האבטחה הצמודה ממנה נהנו שרה, יאיר ואבנר נתניהו ב-12 השנים האחרונות, ובמכתב פורש חיון את הנימוקים בגינם המשפחה מבקשת להאריך את האבטחה בחצי שנה לפחות. "אל לך לראות באיומים ממשיים לרצח למשפחת ראש הממשלה לשעבר נתניהו כאיומים שמגיעים מאנשים הזויים, שכן דווקא מאנשים אלה עלול להגיע הרצח הבא", כתב חיון. "אני מבקש ממך להפנים הכתובת על הקיר".

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בנימין ושרה נתניהו/ראובן קסטרו

הנימוק הראשון שמציג חיון נוגע לאיראן ומדינות אויב. "בשל אורך שנות כהונתו של ראש הממשלה לשעבר מר בנימין נתניהו ולאור אופי הפעולות הרגיש שהוא אישר לאורך השנים כנגד מדינות אויב, קיים 'חשבון דמים' פתוח בין אותן מדינות לבין ראש הממשלה לשעבר ובני משפחתו. דבר זה בא לידי ביטוי גם בפרסומים שיצאו באיראן ברשתות החברתיות ושמסמנים את בני משפחת נתניהו כיעד מפורש לחיסול", צויין במכתב. "מהיכרות עם דפוס ההתנהגות של אותן מדינות אויב, אין צל של ספק שהן עוקבות אחר רמת האבטחה סביבו שירדה בהיקפה באופן משמעותי, דבר שיאפשר להן לפעול נגדו ונגד בני משפחתו במקום ובזמן שהם ימצאו לנכון".

נימוק נוסף שמעלה חיון נוגע לפופולריות של נתניהו. "קיים 'צונאמי' של תמיכה ציבורית בראש הממשלה לשעבר, תמיכה שלא היה לה אח ורע", כתב. "ברור שככל שגל תמיכה כה זה ילך ויתעצם קיים חשש אמיתי שמפגע בודד יקח את הדין לעצמו ויעשה הכל כדי למנוע מראש הממשלה לשעבר נתניהו לשוב לשלטון וזאת באמצעות פגיעה בו או באחד מבני משפחתו וזהו מצב שאסור להשלים איתו".

הדלקת נר שמיני של חנוכה של פעילי ליכוד עם רה"מ נתניהו ורעייתו, דן פנורמה ת"א, 29 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
בני הזוג נתניהו/ראובן קסטרו

חיון מציין עוד כי "פורסמו לא מכבר התבטאויות מפורשות מצד גורמים עוינים שברגע שתוסר הבטחה מבני משפחתו הם יבואו איתם חשבון". בשבועות האחרונים הוגשו כתבי אישום נגד שני אנשים שאיימו או הטרידו את בני משפחת נתניהו בעודו ראש הממשלה. עוד הוסיף חיון: "להזכירך ההתנקשות בשר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל התרחשה בסמיכות לאחר שהאבטחה סביבו הוסרה".

נתניהו עצמו זכאי מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו. ועדת השרים לעניני שב"כ, שהיתה בינואר בראשות השר לשעבר אלי כהן מהליכוד, דווקא האריכה את תוקף מועד האבטחה על בני משפחת נתניהו לשנה מסוף כהונתו, למרות שעמדת שב"כ הייתה שאפשר להסתפק בחצי שנה בלבד.

עם כניסת הממשלה החדשה ועדת השרים התכנסה שוב, הפעם בראשות השר מתן כהנא, והחליטה לקצר את תקופת האבטחה לחצי שנה, בהתאם להמלצת שב"כ. חיון ביקש במכתבו ממנכ"ל משרד ראש הממשלה לפעול ולחזור להחלטה המקורית ולהאריך לפחות בחצי שנה נוספת את האבטחה סביב רעיית נתניהו וילדיו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה למכתב של חיון: "החלטות הנוגעות לסידורי אבטחה ממלכתיים אינן בסמכות משרד ראש הממשלה, אלא מתקבלות על ידי ועדת השרים לענייני שב"כ ומצויות בסמכותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully