וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת נתניהו מבקשת להאריך את האבטחה הצמודה: "יש איומים חדשים ועדכניים"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 14:57

כפי שפורסם בוואלה! האבטחה הצמודה על רעייתו וילדיו של ראש הממשלה לשעבר אמורה להסתיים בחודש הבא לאחר 12 שנים, לפי המלצת שב"כ והחלטת הממשלה. בימים האחרונים נציגים מטעם המשפחה פנו לאחראי הביטחון במשרד רה"מ בבקשה לדון בנושא פעם נוספת

משפחתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מבקשת להאריך את שירותי האבטחה הצמודה של בני המשפחה, שלפי המלצת שב"כ והחלטת הממשלה אמורים להסתיים בחודש הבא. זאת, לנוכח מה שמקורבי המשפחה מגדירים כ"איומים חדשים ועדכניים" על שרה, יאיר ואבנר נתניהו, שלוו ב-12 השנים האחרונות על ידי מאבטחים צמודים ורכב צמוד על חשבון המדינה.

עם הקמת הממשלה החדשה הוחלט להסיר את האבטחה מעל בני משפחת נתניהו אחרי חצי שנה מסיום כהונתו - בשבוע השני של דצמבר. לוואלה! נודע כי בימים האחרונים נציגים מטעם המשפחה פנו לראש אגף הביטחון במשרד רה"מ, אלון חליווה, בבקשה לכנס את ועדת השרים לענייני שב"כ, שמאשרת את הסדרי האבטחה של ראש הממשלה, השרים ובני משפחתו, כדי לדון מחדש בהחלטה. גורמים במשרד ראש הממשלה אומרים כי חליווה טרם גיבש חוות דעת בנושא האיומים העדכניים, אך לא פסלו את האפשרות שהוא יגיש בהמשך בקשה לכנס את ועדת השרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו  שרה נתניהו והבנים יאיר ואבנר טיילו , במהלך חול המועד פסח, בצפון הארץ, 22 באפריל 2019 
משפחת נתניהו ביקרה בבית הכנסת העתיק בכפר נחום ובהמשך סיירה בשמורת גמלא שברמת הגולן.. צילום:רועי אברהם, לשכת העיתונות הממשלתית
האבטחה הצמודה אמורה להסתיים בחודש הבא. משפחת נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:רועי אברהם

בשבוע שעבר נתניהו העלה ברשתות החברתיות סרטון בו מתועדים חלק מהאיומים וקריאות ההסתה שהוא ומשפחתו ספגו בשנה האחרונה, בהפגנות שנערכו נגדו בבית המשפט ומחוץ למעון ראש הממשלה בבלפור. בין היתר, בסרטון נראה חיים שדמי, אחד מראשי מחאת בלפור, שתועד בשנה שעברה מאיים על יאיר נתניהו: "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו... יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים". נתניהו הגיש בזמנו תלונה במשטרה נגד שדמי, שאף הוגש נגדו מאז כתב אישום בעבירת איומים.

גם יאיר נתניהו העלה באחרונה ברשתות החברתיות מחדש פוסטים הנוגעים לדברים שכתב נגדו העיתונאי לשעבר בוקי נאה בשנה שעברה, בהם קרא "לתת לו דקירה בישבן. גם עשרה מאבטחים של שב"כ לא יעזרו לו". נתניהו הבן כתב כי "לאחרונה עודכנתי מגורמים במשטרה שהתיק נגדו נסגר באופן תמוה, וזאת מבלי שבוקי נאה הוזמן לחקירה אפילו פעם אחת או הוזהר בדרך כלשהי".

עוד בוואלה!

אחרי 12 שנים: האבטחה הצמודה על משפחת נתניהו תוסר בעוד כחודש

לכתבה המלאה

סידורי האבטחה של משפחת נתניהו עוררו תשומת לב ציבורית רבה במשך שנות כהונתו בראשות הממשלה, בין היתר כי יאיר ואבנר נתניהו היו ילדי ראש הממשלה הראשונים שנהנו מאבטחה צמודה, שנמשכה גם בהיותם בגירים שעזבו את מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. אבטחתם מתבצעת על ידי יחידת מגן - היחידה לאבטחת אישים במשרד ראש הממשלה שאבטחה גם את שרה נתניהו ואחראית גם לאבטחתם של שרים בממשלה. ב-2018 פרצה סערה לאחר שראש שב"כ לשעבר, יורם כהן, אמר בראיון שלדעתו לא היה צורך באבטחה קבועה לילדיו של נתניהו, אך לאורך השנים טענה המשפחה שבשל האיומים עליהם הם זקוקים למעטפת האבטחתית, ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה המליץ בהתאם.

נתניהו עצמו זכאי מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו. בינואר השנה, ועדת השרים לענייני שב"כ, שהייתה אז בראשות השר לשעבר אלי כהן, דווקא האריכה את מועד האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה - לשנה מסוף כהונתו, למרות שעמדת שב"כ הייתה שאפשר להסתפק בחצי שנה בלבד. עם כניסת הממשלה החדשה ועדת השרים התכנסה שוב, והחליטה לקצר את תקופת האבטחה לחצי שנה, בהתאם להמלצת שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully