וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 12 שנים: האבטחה הצמודה על משפחת נתניהו תוסר בעוד כחודש

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 16:31

מיד אחרי הקמת הממשלה החדשה הוחלט להסיר את האבטחה מעל שרה, יאיר ואבנר נתניהו, בתום חצי שנה מסוף כהונתו של רה"מ לשעבר. מבדיקת וואלה! עולה כי לא הוגשה בקשה מטעם המשפחה להאריך את משך הזכאות. נתניהו עצמו ימשיך להיות מאובטח לעוד 20 שנים

שרה נתניהו עם בנה אבנר נתניהו וחברתו עם מאבטחים באירוע של ניקול ראידמן/צילום: ניר פקין

אחרי 12 שנים של אבטחה צמודה, מעטפת האבטחה סביב בני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו צפויה להיות מוסרת בחודש הבא. בשנים האחרונות, לוו שרה נתניהו, יאיר נתניהו ואבנר נתניהו על ידי מאבטחים צמודים ורכב צמוד על חשבון המדינה.

עם הקמת הממשלה החדשה הוחלט להסיר את האבטחה אחרי חצי שנה מסיום כהונת נתניהו, בשבוע השני של דצמבר, בהתאם להמלצת שב"כ. מבדיקת וואלה! עולה כי לא הוגשה בשבועות האחרונים לממשלה בקשה מטעמם של בני המשפחה להאריך את משך הזכאות של בני המשפחה לאבטחת אישים. מטעמה של משפחת נתניהו לא נמסרה תגובה ולא השיבו אם בכוונת המשפחה לבקש הארכה נוספת של האבטחה.

אבנר, יאיר ושרה נתניהו עם הרכש החדש למשפחה, הכלבה קאיה. פייסבוק, צילום מסך
האבטחה תוסר אחרי 12 שנים. שרה, יאיר ואבנר נתניהו/צילום מסך, פייסבוק

סידורי האבטחה של משפחת נתניהו עוררו תשומת לב ציבורית רבה במשך שנות כהונתו בראשות הממשלה, בין היתר כי יאיר ואבנר נתניהו היו ילדי ראש הממשלה הראשונים שנהנו מאבטחה צמודה, שנמשכה גם בהיותם בגירים שעזבו את מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור.

אבטחתם בוצעה על ידי יחידת "מגן" - היחידה לאבטחת אישים במשרד רה"מ, שאבטחה גם את שרה נתניהו ואחראית גם לאבטחה של שרים בממשלה. ב-2018 פרצה סערה לאחר שראש שב"כ לשעבר, יורם כהן, אמר בריאיון שלדעתו לא היה צורך באבטחה קבועה לילדיו של נתניהו, אך לאורך השנים טענה המשפחה שבשל האיומים עליהם הם זקוקים למעטפת האבטחתית, ואגף הביטחון במשרד רה"מ המליץ בהתאם.

נתניהו עצמו זכאי מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו. בינואר השנה, ועדת השרים לענייני שב"כ, שהייתה אז בראשות השר לשעבר אלי כהן, דווקא האריכה את מועד האבטחה על בני משפחת ראש ממשלה - לשנה מסוף כהונתו, למרות שעמדת השב"כ הייתה שאפשר להסתפק בחצי שנה בלבד. עם כניסת הממשלה החדשה ועדת השרים התכנסה שוב, והחליטה לקצר את תקופת האבטחה לחצי שנה, בהתאם להמלצת שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully