וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות אישר לראש הממשלה לחסן את בנו, למרות שהחלים ובניגוד לנהלים

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 8:14

חברי הצט"ם יתכנסו רק מחר, אך בנט חיסן את בנו באישור מיוחד של צמרת משרד הבריאות כבר לפני שבועיים. בתגובה לפניית וואלה! למשרד הבריאות נמסר כי אפשר לחסן ילד שעברו שלושה חודשים מאז שהחלים, אך במוקד המשרד ובקופות הובהר - לא ניתן לחסן. לשכת בנט: "קיבלנו אישור"

בווידאו: ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, לחיסון נגד קורונה/מערכת וואלה!

משרד הבריאות אישר לראש הממשלה נפתלי בנט לחסן את בנו דוד בחיסון נגד קורונה - למרות שהוא מוגדר כמחלים מהנגיף. מחר (שלישי) יתכנס צוות הטיפול במגפות (צט"ם) להחליט על חיסון ילדים מחלימים, ולפי שעה לא התקבלה החלטה על המהלך. בקופות החולים לא מחסנים כיום ילדים בני 11-5 שהינם מחלימים, ומערכת רישום התורים בקופות החולים לא מאפשרת לילדים מחלימים להירשם לקבלת חיסון.

עם זאת, לפני כשבועיים, בתחילת מבצע חיסוני הילדים, בנט לקח את בנו להתחסן בסניף של קופת חולים כללית בהרצליה. לפי מידע שהגיע לוואלה!, במקום התברר שהילד חלה בעבר בקורונה ומוגדר כמחלים. לפי מקורות שנחשפו לפרטים, לשכת ראש הממשלה פנתה למשרד הבריאות כדי לשאול האם ניתן את לחסן את בנו של בנט. לאחר התייעצות בצמרת משרד הבריאות, התקבל האישור שהתיר לבצע את החיסון למרות שהוא מחלים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, שהתחסן במנת החיסון הראשונה 23 בנובבמר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ובנו דוד במעמד החיסון, לפני כשבועיים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

חברי הצט"ם יצטרכו להכריע בקרוב כמה זמן לאחר שהחלימו זכאים הילדים להתחסן, כאשר חלק מהחברים סבורים שיש לאפשר את מתן החיסון שלושה חודשים אחרי ההחלמה - כמו בחיסון מבוגרים מחלימים. אחרים טוענים כי לילדים מחלימים יש הגנה טובה יותר, וניתן לחכות אפילו שנה מההחלמה.

בתגובה לפניית וואלה! למשרד הבריאות נמסר ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה כי "הורה לילד מחלים יכול להחליט שהוא רוצה לחסן את ילדו, ואין מניעה לעשות זאת אם חלפו לפחות שלושה חדשים ממועד ההחלמה". ואולם, הנחיה זו לא הופצה לידיעת הציבור הכללי ובקופות החולים אין אפשרות לקבוע תור.

פתיחת חיסוני ילדים במתחם של קופת חולים  כללית, נתיבות, 23 בנובמבר 2021. שי מכלוף
מבצע חיסון הילדים בנתיבות, לפני כשבועיים/שי מכלוף

בשיחות שקיימנו עם ארבע קופות החולים אין אפשרות לחסן ילדים מחלימים, גם במידה וההורה נותן את הסכמתו. גם במוקד קול הבריאות של משרד הבריאות הסבירו לנו שעד שלא תתקבל החלטה של חברי ועדת החיסונים - שיקול דעתו של ההורה אינו משנה ואין אפשרות לחסן את הילדים.

בכיר בחברי הצט"ם הסביר לוואלה כי אין אפשרות להורים לבקש לחסן את ילדם המחלים כמו שאין אפשרות לחסן כרגע ילד בן שלישי. "ההחלטה שלנו אינה חותמת גומי, אנחנו רוצים לוודא שהכל נעשה באופן הנכון ביותר, כך שהחיסון יהיה יעיל וטוב גם לילדים מחלימים", אמר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה לקח את בנו בן ה-9, דוד, להתחסן נגד קורונה במטרה לעודד את הורי וילדי ישראל לקבל את החיסון, עם תחילת מבצע חיסוני הילדים הארצי. בהגעה לקופת החולים, הועלתה סוגיית ההחלמה על ידי האחות המחסנת, ובהתאם פנתה לשכת רה"מ מיד למשרד הבריאות לקבלת הנחיה בנושא. בנו של רה"מ חוסן רק לאחר קבלת האישור ממשרד הבריאות כי אין מניעה לעשות זאת".

מקופת החולים כללית סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully