וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בסיור בנגב: "מיליציות פועלות בדרום כמו במערב הפרוע, עוברים מהגנה להתקפה"

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 22:23

ראש הממשלה קיים תצפית על העיר רהט ונפגש עם ראשי הרשויות בדרום: "נקצה עשרות מיליונים לתגבור המשטרה". בעיריית רהט זעמו: "מביט מגבעה על רהט ולא נכנס לעיר כאילו כולנו עבריינים, התנהגות מגוחכת". ראש העיר דימונה: "תקימו לבדואים מכללות פה"

בווידאו: רה"מ בתצפית בנגב מתייחס למצב הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שני) במהלך סיור בדרום כי "הפשיעה במגזר הערבי היא של כולנו, זו הזנחה של שנים. אנחנו עוברים מהגנה להתקפה. במשך שנים קיבלנו מיליציות כמו במערב הפרוע, את זה אנחנו נפסיק. דין רהט כדין תל אביב".

בנט אמר את הדברים בתצפית שערך על העיר רהט. ברהט מתחו ביקורת על החלטתו של בנט להשקיף על העיר מרחוק ולא להיכנס אליה. "זה מגוחך שראש ממשלת ישראל עושה תצפית מגבעה על רהט ולא נכנס לעיר כאילו כולנו עבריינים", אמר לוואלה! ראש העירייה, פאיז אבו סהיבאן.

שר המשפטים גדעון סער, שהשתתף גם הוא בסיור, אמר כי יציג היום בכנסת חוק שיאפשר למשטרה להתמודד עם תופעה של העלמת ראיות מזירת פשע. "אנחנו נחושים לתת לרשויות אכיפת החוק את הכלים להתמודד באופן אפקטיבי עם הפשיעה. נביא את החוק לעונשי מינימום של מאסר בפועל על נשק בלתי חוקי. כדי להתמודד עם מכת המדינה הזו צריך ענישה מרתיעה. ואנחנו כממשלה וככנסת ניתן את הכלים הללו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט ,איילת שקד, מאיר כהן ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בנקודת תצפית על העיר רהט,6 בדצמבר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"האלימות המשתוללת בחברה הערבית - יעד לאומי". בנט לצד שבתאי וסער בתצפית על רהט/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

"יש שילוב כוחות עם כל השרים", אמרה שרת הפנים איילת שקד. "להילחם בדרך הכי אגרסיבית בפרוטקשן ובחממות הקנאביס ומצד שני להסדיר את ההתיישבות. המטרה היא לכנס את הפזורה ליישובים, ואחרי שנים של הקפאה אנו בונים יישובים יהודיים חדשים".

השר מאיר כהן הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב אמר כי "תפקידנו להבין שהבדואים הם אזרחים של מדינת ישראל ואנחנו מחויבים לרווחתם ולבריאותם, ולשם אנחנו נכנסים מתוך שיח של כבוד בכדי לעשות מהפיכה ביישובים האלה. אנחנו כבר מקימים שלושה יישובים שהוחלט עליהם בממשלה". המפכ"ל שבתאי התייחס לדברי השרים ואמר: "ככל שנקבל יותר אמצעים נוכל לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר".

עוד בוואלה!

הפגנות הבדואים בנגב: "ההסתה נגדנו גורמת למשטרה לפעול ללא שיקול דעת"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט ,איילת שקד, מאיר כהן ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בנקודת תצפית על העיר רהט,6 בדצמבר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
שבתאי, בנט, שקד וכהן בתצפית, היום/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

במהלך הסיור בדרום, ראש הממשלה נפגש עם ראשי הרשויות ואמר להם: "נביא עוד כוחות לתגבר את הדרום ונקצה עשרות מיליונים לתגבור המשטרה". "האחריות היא שלנו, העברנו בתקציב הגדלה של משמעותית של המשאבים לאכיפה והעברנו בממשלה החלטה על הסדרת היישובים. אני שומע את הזעקה שלכם, נאמרים כאן דברי טעם", אמר בנט.

ראש העיר דימונה בני ביטון אמר במהלך הפגישה כי "אנחנו נגבה את הממשלה שתיתן משילות בנגב בכל הכוח. המגזר הבדואי הולך ללמוד בשכם, ושם לא לומדים על הרצל וז'בוטינסקי. תקימו להם מכללות כדי שילמדו פה".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, אמר בדיון כי המאבק להחזרת המשילות בדרום מחייב התגייסות רחבה של כל גורמי הממשלה. "יש להביא פתרון כולל ואין די בהגברת הכוחות בשטח" אמר חג'ג'. "יש להקים ועדה בין משרדית כדי להכין תוכנית לאומית למאבק בפשיעה". עוד הדגיש כי אין להסתפק רק בהגדלת האכיפה וכי יש לפעול לחקיקה להחמרת הענישה, לאכיפה כלכלית, לגיבוי לשוטרים ולתוכנית שתפעל במערכת החינוך בכל היישובים".

ראש המועצה האזורית אל קסום, סלאמה אל אטראש, מסר כי "מאכזב מאוד שראש הממשלה ועוד כמה שרים מגיעים היום לביקור בנגב כדי לראות מה מצב הבדואים - אבל לא נכנסים לישובים הבדואים כדי לראות את המציאות כהווייתה ומסתפקים ב'תצפית'". לדבריו, "במקום לעמוד על גבעה ולדבר על 'מעבר מהגנה להתקפה' ראש הממשלה היה צריך פשוט להיכנס, להקשיב למנהיגי החברה הבדואית ולראות מקרוב את תנאי החיים בישובים שלנו".

סלאמה הדגיש כי במשך כל השנים האחרונות מנהיגי החברה הבדואית ביקשו נגישות למשרדי הממשלה, ביקשו השוואת תנאים ותשתיות בחינוך, בתעסוקה ובחיי ביום יום - אבל איש לא התייחס ולא הקשיב לתחנונים, כלשונו. "עכשיו מגיע ראש הממשלה לכאן משקיף מלמעלה ומדבר על התקפה במקום על שיתוף", תקף. "חבל מאוד שזה המסר שיוצא אלינו ממנהיגי המדינה, חבל שבנט לא מבין שאנחנו הפיתרון ולא הבעיה ושבלי לשתף אולמן ולהיוועץ בנו - דבר לא יעזור, ושום דבר טוב לא יצמח מהסיור הזה ומסיורים דומים שייעשו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully