וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל שלא הוכר כנפגע פוסט טראומה נמצא מת בביתו

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 14:46

ארגון נכי צה"ל האשים בעקבות המקרה: "אנחנו המומים וכואבים את התאבדותו. זה מה שאנחנו זועקים כל הזמן: ישנם נכי צה"ל שמחכים להכרה בנכותם במשך שנים ולא זוכים לטיפול הראוי". משרד הביטחון אך שלל את אחריותו למקרה בטענה שמדובר במחלה שבה לקה המנוח אחרי שחרורו

בווידאו: משמרת מחאה של נכי צהל/רוני כנפו, אמיר בוחבוט, רובי קסטרו

יצחק חן, נכה צה"ל בן 48, נמצא הבוקר ללא רוח חיים בביתו בירושלים. חן היה מוכר כנכה בעקבות פציעה פיזית במהלך שירותו, אך לא קיבל הכרה כנפגע פוסט טראומה.

ארגון נכי צה"ל פרסם בעקבות המקרה הודעה שבה נאמר: "אנחנו כואבים והמומים בעקבות התאבדותו של נכה צה"ל יצחק. זה בדיוק מה שאנו זועקים כל הזמן: ישנם נכי צה"ל שמחכים להכרה בנכותם במשך שנים, נופלים בין הכיסאות בזמן החולף ואינם זוכים לטיפול ראוי".

לדברי הארגון, במסגרת רפורמת "נפש אחת" שמיושמת לאחרונה, מוקדשת התייחסות נרחבת לנושא. הארגון אומר כי הוא ימשיך לטפל בנושא עד לפתרונו המלא, וייאבק על "שיפור שער הכניסה בוועדות הרפואיות, כמו גם על הכרה במחלות נלוות לפוסט טראומה".

הפגנת נכי צה"ל ומלווי נכי צה"ל - לא משאירים פצועים מאחור, מול משרד האוצר, ירושלים 5 במאי 2021. ראובן קסטרו
נופלים בין הכיסאות. הפגנת נכי צה"ל מול משרד האוצר בירושלים/ראובן קסטרו

משרד הביטחון אמר כי הוא "משתתף בצערה העמוק של המשפחה ובוחן את נסיבות האירוע". בתגובה נאמר עוד: "מבירור ראשוני עולה כי הרקע למעשה אינו קשור לפוסט טראומה אלא למחלה אחרת שלא ניתן לפרט אודותיה מטעמים של סודיות רפואית".

עם זאת, שלל משרד הביטחון את האחריות שתלה בו ארגון נכי צה"ל לכאורה למצבו של יצחק. לדברי המשרד, יצחק "הוכר כנכה צה"ל בגין פגיעת גב שספג בתאונת צניחה במהלך שירותו הצבאי בשנת 1992. בקשותיו להכרה במחלה, שבה לקה מספר שנים לאחר שחרורו נדחו, הן ע"י בית משפט השלום והן ע"י בית המשפט המחוזי. זאת בהעדר קשר סיבתי בין המחלה לשירותו הצבאי". משרד הביטחון הוסיף כי יתר הפרטים נמצאים בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully