וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי לנכי צה"ל: חבים לכם הכרה ותגמול, לא עשינו די עבורכם

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 16:20

הרמטכ"ל אמר בטקס ההוקרה לנכי מערכת הביטחון ופעולות האיבה כי "על צה"ל לתקן ולשפר את היחס לנכים". שר הביטחון גנץ: "נמשיך לסייע לנפגעים שמשלמים את מחיר החיים בארץ הזו"

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אמש (ראשון) כי לא נעשה די עבור נכי צה"ל ולא מעט עוד צריך להיעשות. "החוב המוסרי והערכי שאנו חייבים לכם הוא עצום", אמר הרמטכ"ל בטקס ההוקרה לנכי מערכת הביטחון ופעולות האיבה. "מדינת ישראל, אזרחי ישראל וצה"ל בראש חבים לכם הכרה, הוקרה, ליווי ותגמול. ברוח תרבות התחקיר של צה"ל עלינו לומר ביושר ובחדות, לא עשינו די, ומוטלת עלינו החובה לתקן ולשפר".

"היום הזה הוא הזדמנות עבורנו להוקיר לכם תודה על תרומתכם ועל חלקכם בהיותה של מדינת ישראל מדינה משגשגת ובטוחה", הוסיף כוכבי, "ולהביע הערכה על ההקרבה והגבורה שאתם מפגינים במאבק איתו אתם מתמודדים, מאבק שהפך מלאומי לפרטי, מקבוצתי לאישי, ולא פעם למשפחתי".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, 9 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הרמטכ"ל כוכבי/פלאש 90, יונתן זינדל

"עלינו להגדיל את היקף התמיכה, ולחזק בכל מקום שניתן. מבורכת היוזמה של 'נפש אחת' שמוביל שר הביטחון והמשרד, וצה"ל יהיה חלק ממנה ואחראי בכל תחום שיש לו יתרון יחסי", הוסיף כוכבי. "כחלק מגישה זו, הקמנו באגף כוח האדם את הענף ללווי פצועי ונכי צה"ל. זהו ענף שיהווה זרוע נוספת ומשלימה לעבודתו של אגף השיקום ושל ארגון נכי צה"ל. הענף שהחל לפעול לפני כחודש יספק מענה מותאם יותר, אפקטיבי יותר, ושיטתי יותר לפצועי צה"ל ולצורכיהם".

הרמטכ"ל ציין כי תכלית המשימות אליהן נשלחים החיילים חשובה לא פחות וכי צה"ל ישלח את חייליו אך ורק למשימות ראויות. "כל הפעלת כוח תעשה בכובד ראש ומתוך אחריות, ובה בעת לאחר שהתקבלה החלטה, הפעלת הכוח תעשה בעוצמה, בנחישות ובמימוש מרבי של עיקרון התנופה והקטלניות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סיעת כחול לבן 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

שר הביטחון בני גנץ שהשתתף גם הוא באירוע אמר: "נמשיך לסייע לנפגעים כולם שמשלמים את מחיר החיים בארץ הזו. כבר כעת ניכר השינוי בעקבות רפורמת 'נפש אחת': בשיפור הטיפול וביחס. בהפחתת הביורוקרטיה. בתוספת של שירותים רבים. בביטול מבחן ההכנסה, כדי לאפשר פרנסה בכבוד".

גנץ אמר כי משרד הביטחון בוחן בימים אלו את ההכרה בנפגעי הקישון. "זהו נושא שאגף השיקום עורך בו בדיקה רצינית, כדי לוודא שאנו דואגים למי שלחמו למען המדינה, ולא משאירים אף אחד מאחור".

עוד הוסיף כי "מאחורי נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה עומדים גיבורים אלמוניים: הורים, אחים, בנות ובני זוג, וילדים. אני רואה אתכם בבתי החולים, ישנים שם על ספסלים וכיסאות בזמן האישפוז, מגיעים מדי יום בתקופת השיקום. לפעמים מוותרים בעצמכם על עבודה. גם לכם מגיעה ההוקרה".

שר הביטחון התייחס גם לאירוע שאירע אתמול בירושלים בו נרצח בפיגוע ירי עולה מדרום אפריקה שעבד בכותל המערבי. "אני מבקש להביע תנחומים למשפחתו ולאחל רפואה שלמה לפצועים, גם לאזרח הנוסף, וגם לכוחות הביטחון שפעלו במהירות ויעילות בכדי לנטרל את המחבל. אנחנו נמשיך להילחם בטרור בכל האמצעים ובכל החזיתות. בכל מקום שירים הטרור את ראשו - אנחנו נדאג להוריד אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully