וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-5,000 נכי צה"ל סובלים מפוסט טראומה, עלייה של מאות אחוזים בפניות

19.4.2021 / 12:25

הנתונים הוצגו לשר הביטחון ומנכ"ל משרדו במהלך ביקור בלשכת אגף השיקום. בשל העלייה בכמות הפניות במוקד, הנחה גנץ לתגברו וליזום שיחות עם הנכים, ובכך להקל בעומסים. ראשי ארגון נכי צה"ל יפגשו בכירים באגף ויקדמו מתווה מהיר לטיפול בלוחמים הדורשים הכרה

בווידאו: מאות נכים צה"ל הפגינו וחסמו את צומת עזריאלי/צילום: ניב אהרונסון, ראובן קסטרו וספיר לוי

ראשי ארגון נכי צה"ל ייפגשו היום (שני) עם בכירי אגף השיקום ומשרד הביטחון כדי לקדם מתווה מהיר לטיפול בלוחמים שתובעים זכויות ממשרד הביטחון. זאת, יממה לאחר שנפגשו ראשי הארגון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, וההפגנה שערכו נכי צה"ל בתל אביב.

לפני הפגישה היום, גנץ ומנכ"ל משרדו אמיר אשל ערכו אתמול ביקור בלשכת אגף השיקום בפתח תקווה, במפגש בו השתתפו גם כל ראשי המחוזות. במהלך הביקור הם שמעו סקירה על הטיפול בנכי צה"ל, כמו גם באיציק סעידיאן, שמצבו עדיין מוגדר אנוש לאחר שהצית את עצמו בשבוע שעבר מול משרדי אגף השיקום.

שר הביטחון בני גנץ מחוץ לאגף השיקום בפתח תקווה, 18 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
עלייה בהיקף הפניות של נכי צה"ל במוקד אגף השיקום. גנץ במהלך הביקור באגף, אתמול/אתר רשמי, ללא

בעת הביקור באגף, הוסבר לגנץ ואשל כיצד עובד המוקד הטלפוני, ובשלב מסוים שר הביטחון אף השיב בעצמו לנכה צה"ל שהתקשר, וכך זכה לשמוע ממקור ראשון מה חושבים המחייגים על המוקד. לאחר מכן הסבירה לגנץ אחראית המוקד על העומס הכבד, היקף הפניות של נכי צה"ל והקושי במתן מענה לכלל הפונים. גורמי המקצוע באגף השיקום הבהירו כי חלה עלייה של מאות אחוזים בהיקף הפונים לקבלת עזרה בקרב נכי צה"ל ובכאלו שתובעים להכרה בזכויותיהם.

גנץ, שקיים מאז כניסתו לתפקיד 14 דיונים בעניינם של נכי צה"ל, כולל אישורו של תקציב מיוחד לסובלים מפוסט טראומה בסך 50 מיליון שקלים, הנחה אתמול את משרדו בתום הביקור לתגבר באופן מידי את המוקד הטלפוני, לפחות לתקופה הקרובה, כדי לעמוד בעומסים ולשפר את מתן השירות לנכי צה"ל ולחיילים שפונים בבקשה לעזרה. לדברי גורמים שנכחו בביקור, הוצגו במהלכו נתונים לפיהם ישנם כיום יותר מ-5,000 נכי צה"ל שמוכרים על ידי משרד הביטחון כסובלים מפוסט טראומה.

עוד בוואלה!

סכום מפלצתי מוקדש לשיקום נכי צה"ל. הסיבה לכישלון הטיפול באיציק מקפיאת דם

לכתבה המלאה
הפגנת נכי צה"ל בדרישה לרפורמה באגף שיקום נכים במשהב"ט. נתיבי איילון, ת"א, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
גנץ ביקש ליזום שיחות עם נכי צה"ל. ההפגנה שנערכה בנתיבי איילון, אתמול/ראובן קסטרו

לאחר שהוצגו לגנץ הנתונים, ועקב החשש מהחרפת משבר האמון בין נכי צה"ל לאגף השיקום, הוא ביקש ממנהלי המחוזות והפורום הבכיר של אגף השיקום ליזום שיחות עם נכי צה"ל במחוזות השונים. בכך, מקווה שר הביטחון למנוע מקרים חריגים נוספים או פגיעה בנכי צה"ל כתוצאה מבירוקרטיה, ולהקל על העומסים שיש על המוקד בפרט ואגף השיקום בכלל.

לצד הסיור באגף, מנכ"ל המשרד אמיר אשל אמר כי השירות לנכי צה"ל לא מספיק טוב וכי אגף השיקום נכשל. "איכות השירות לנכי צה"ל אינה מספקת", נחושים לפתור את הכישלונות", אמר אשל.

וכי אגף השיקום נכשל בתפקידו. "יש לו כישלונות. אנחנו נחושים לפתור אותם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully