וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על שיחות הגרעין: "איראן חייבת להתחיל לשלם מחירים"

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 15:30

ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה כי הוא קורא לכל המדינות שנושאות ונותנות עם איראן בווינה לדבוק בקו תקיף. "אי אפשר בו זמנית להעשיר אורניום ולשאת ולתת", אמר. בכיר במשרד החוץ של איראן האשים את סירובה של ארה"ב להסיר את הסנקציות במבוי הסתום בשיחות

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מתייחס לשיחות הגרעין ומגבה את תגובת לוחמי מג"ב בפיגוע בירושלים/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) כי איראן חייבת "להתחיל לשלם מחירים" על הפרות הסכם הגרעין, על רקע המבוי הסתום בשיחות בווינה. במהלך השבוע צפויים שר הביטחון בני גנץ וראש המוסד דוד ברנע לבקר בוושינגטון ולדון עם בכירים בממשל על הסוגייה האיראנית.

"אני קורא לכל המדינות שנושאות ונותנות עם איראן בווינה, לדבוק בקו התקיף, ולהבהיר לאיראן שאי אפשר בו זמנית להעשיר אורניום ולשאת ולתת", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה. "המטרה שלנו היא לנצל את חלון הזמן שנפתח בין הסבבים כדי לומר לידידינו בארצות הברית: זה בדיוק הזמן להשתמש בסל כלים אחר מול הדהירה של איראן בתחום ההעשרה. איראן חייבת להתחיל לשלם מחירים על ההפרות שלה".

במקביל, בכיר במשרד החוץ של איראן אמר לתקשורת המקומית כי חתימה על הסכם היא בהישג יד אם נציגעי מדינות אירופה יראו "רצינות" וגמישות. הוא הוסיף כי חוסר הרצון של ארצות הברית להסיר את כל הסנקציות הוא מה שמונע את החזרה להסכם הגרעין.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 5 בדצמבר 2021. אמיל סלמן, פול
ישיבת הממשלה, היום/פול, אמיל סלמן

בנט גם שב ושיבח את התנהלות לוחמי מג"ב במהלך פיגוע הדקירה שאירע אתמול מול שער שכם בירושלים, שבו הם ירו למוות במחבל. "אני שמח שהפעם, זמן לא רב אחרי שהסרטון הפלסטיני החתוך הופץ, פורסם הסרטון המלא על ידי המשטרה. אני מציע לכולם - אף פעם לא למהר לחרוץ משפט בנוגע להתנהגות של לוחמים במצבים מבצעיים מורכבים מול טרור, כשהם בשטח. תמיד עדיף להמתין רגע".

"בכל מקרה", הוסיף בנט, "הסרטון המלא לא מותיר מקום לספק, הלוחמת והלוחם פעלו בצורה מצוינת, בדיוק כפי שנדרש מלוחמים במצב מבצעי כזה. הם נטרלו את הדוקר באופן המתבקש. מגיעה להם הערכה וגיבוי של כולנו, למי שמנעו רצח ופעלו בתושייה מבצעית תוך שברירי שנייה בודדים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 5 בדצמבר 2021. אמיל סלמן, פול
בנט ולפיד/פול, אמיל סלמן

בנט דיבר על התפשטותו של וריאנט האומיקרון בעולם וגם בארץ: "אנחנו באי ודאות והמידע שנכנס סותר. הזמן לפעולה מהירה הוא עכשיו. זה הפרדוקס של מגפות. צריך לפעול כשעדיין לא רואים את הבעיה. זה כמו ראש עיר של עיר על החוף, והוא מקבל מידע שעוד חמישה ימים יגיע צונאמי. הוא קורא לציבור להתרחק, והציבור לא מבין כי המצב נראה טוב".

"אנחנו לא רוצים להקשות סתם מעבר למה שצריך", אמר. "מי שיש לו בוסטר, בסבירות גבוהה יהיה מוגן מתחלואה קשה. לא בטוח, אבל בסבירות גבוהה. כל שבוע דחייה זה שבוע שאנחנו יכולים לחסן, כל שבוע זה זמן שמודרנה ופייזר מתקדמים עם החיסון".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "אנחנו חסמנו את אפריקה והחרגנו רק מדינות לבנות. האם קיבלנו תלונות בנושא?"

שר החוץ יאיר לפיד: "לא מזהים בעיה כזו".

תמנו שטה: "לא היה תקדים שסוגרים יבשת שלמה".

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"שהציבור לא יתבלבל". מירב כהן/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בנט: "המציאות היא שבאפריקה לפני שבועיים היו מאות נדבקים ועכשיו יש אלפים. יש עלייה בתחלואה וגם עלייה במאושפזים שהם ילדים. אנחנו מנסים לחדד משתנים. אולי יש מאפיינים ייחודיים לאפריקה שפה אין, אבל אנחנו לא יודעים".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "העדויות כרגע שהמחלה היא קלה".

בנט: "צריכה להיות זהירות. באוסטרליה פרסמו שהזן הוא קל. צריך להיזהר כי תמיד בהתחלה זה קל והתחלואה הקשה מגיעה אחר כך. מה שבטוח זה שצריך לחסן ולחסן".

שרת האנרגיה קארין אלהרר: "הבעיה היא לא רק המחלה אלא הפוסט קורונה".

בנט: "זו נקודה חשובה. יש אנשים שנהרסו להם החיים".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "פורסם שיש הקלות בדרך. זה נכון? שהציבור לא יתבלבל".

בנט: "אין כרגע הקלות. אנחנו בוחנים את זה מדי יום ביומו".

בנוסף לכך, הממשלה דנה באישור תקציב לעיר אילת של שמונה מיליון שקלים לשנה הקרובה למיזמי תיירות ותרבות בינלאומיים ושיתוף פעולה אזורי באילת. הממשלה צפויה לאשר גם עוד 1.8 מיליון בשנים 2024-2022 לקיום אירועי ספורט בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully