וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: פיצוץ נשמע באזור נתנז, הצבא: חלק מתרגיל של מערכות ההגנה האווירית

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 0:13

כלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית דיווחו על שמיעת פיצוץ עז סמוך למתקן העשרת האורניום הגדולה במדינה. לפי אחת מסוכנויות הידיעות יירוט המל"ט אירע במרחק 20 ק"מ מהמקום. הטלוויזיה האיראנית: "תרגיל של מערכות ההגנה האווירית"

בווידאו: איראן פרסמה תיעוד של החשוד בפיצוץ בנתנז: "נמלט מהמדינה לפני התקרית"/מערכת וואלה!

פיצוץ אירע במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן - כך דיווחו הערב (שבת) כלי התקשורת באיראן. סוכנות הידיעות פארס, שמזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה כי מל"ט יורט מעל מתקן העשרת האורניום, הגדול במדינה.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית IRNA היירוט התרחש במרחק 20 קילומטר מהמתקן. בטלוויזיה האיראנית נטען כי הפיצוץ היה חלק מתרגיל של מערכות ההגנה האווירית.

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
מתקן הגרעין בנתנז/AP, Vahid Salemi

בחודש אפריל יוחסה פעולת חבלה במתקן הגרעין לישראל, וכך גם בחודש יולי לפניו. הפיצוץ והפסקת החשמל שהכו השנה בנתנז הסבו נזק לצנטריפוגות במפעל העשרת האורניות התת-קרקעי שלה. הדוח הרבעוני האחרון של סבא"א על איראן, שפורסם במאי, הראה האטה בתפוקת העשרת האורניום.

הדיווחים באים בזמן ששיחות הגרעין בווינה לא מצליחות להתקדם. אתמול ארצות הברית ומעצמות אירופה - בריטניה, צרפת וגרמניה - דחו את הצעת הפתיחה האיראנית בנושא הסרת הסנקציות והגבלת תכנית הגרעין שהוצגה בשיחות בווינה השבוע, כך לפי דיפלומט מאחת המעצמות האירופיות שמעורה בפרטי המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully