וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני"

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 10:39

דוד ברנע אמר את הדברים בטקס מצטייני הארגון, אותו קיבלו 12 מאנשיו. ברקע החזרה לשיחות על הסכם הגרעין וכן דיבורים על תקיפה אפשרית אמר ברנע: "איראן מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יום-יום בכל רחבי העולם". בנט שנכח גם בטקס אמר: יודע שתעמדו במשימות שעומדות בפניכם

בווידאו: ראש המוסדר מבהיר שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני/צילום: רועי אברהם, לע"מ

ראש המוסד דוד ברנע התבטא הערב (חמישי) בנושא האיראני בטקס מצטיינים ומצטיינות של הארגון, אותו מקבלים 12 מאנשיו. "עינינו פקוחות, אנו דרוכים, ונעשה יחד עם עמיתינו במערכת הביטחון את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום האיראני ממדינת ישראל, ולסכלו בכל דרך", אמר. בטקס השתתפו גם ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג.

ברנע אמר כי ההסכם עם איראן באם ייחתם הוא "גרוע, שאני מקווה שלא יגיעו אליו. הרי ברור שאין צורך באורניום מועשר ל-60% למטרות אזרחיות, אין צורך בשלושה אתרים עם אלפי צנטריפוגות פעילות אלא אם כן קיימת כוונה לפתח נשק גרעיני".

"איראן חותרת להגמוניה אזורית, מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יום-יום בכל רחבי העולם, ומאיימת באופן מתמשך על יציבות המזרח התיכון", המשיך ברנע. "לכן, עינינו פקוחות, אנו דרוכים, ונעשה יחד עם עמיתינו במערכת הביטחון את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום ממדינת ישראל, ולסכלו בכל דרך".

נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המוסד, העניקו תעודות הצטיינות לשנים-עשר עובדות ועובדי מוסד בבית הנשיא, ירושלים. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ברנע הבהיר כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, "לא בשנים הקרובות ולעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד".

ראש הממשלה נפתלי בנט שנכח בטקס ושוחח עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בנושא האיראני אמר כי הוא "רוצה לומר, בשם ממשלת ישראל ובשמי - אני סומך עליכם לגמרי במשימות הגדולות שעומדות בפניכם. אני יודע שתעמדו בהן".

נשיא המדינה הרצוג: "מצטייני המוסד, יחד עם חבריכם, אתם הניסים והנפלאות שלנו בזמן הזה. לעבודה שלכם יש תרומה אדירה לביצור ביטחונה של מדינת ישראל".

צמד מטוסי אדיר נווחתים לראשונה בארץ בבסיס נבטים, 14 בספטמבר 2017. דובר צה"ל
ימים מתוחים. מטוס אדיר של צה"ל/דובר צה"ל

הדברים באים ברקע החזרה למו"מ על הגרעין עם איראן וכן התבטאויות על תקיפה ישראלית שמתקרבת. בנט שוחח עם שר החוץ האמריקני ואמר לו כי איראן מבצעת "סחיטה גרעינית" כטקטיקת משא ומתן, וכי הדבר צריך להיענות בהפסקה מידית של המו"מ איתה ובצעדים קשים מצד המעצמות.

גורם מדיני מסר כי השיחה בין בנט לבלינקן היתה "ארוכה ולא פשוטה", ורובה המוחלט עסק באיראן. הגורם אמר כי בנט הביע את התנגדותו להסרת הסנקציות מאיראן, ובפרט למסגרת של הסכם ביניים איתה, שלטענתו יביא לזרימה מאסיבית של כספים למשטר בטהרן.

בשיחה עם בנט אמר בלינקן כי "יש להימנע מצעדים חד-צדדיים שיגבירו את המתיחות, כולל קידום בניה בהתנחלויות".

בנוסף לכך, לוואלה! נודע כי הרמטכ"ל אביב כוכבי החל אמנם לאשר בשבועות האחרונים חלקים גדולים מהתכניות האופרטיביות לתקיפה נגד מתקני גרעין באיראן. עם זאת, האימונים למתקפה שכזו יחלו רק בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully