וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לבלינקן: "איראן מבצעת 'סחיטה גרעינית', יש להפסיק את המו"מ מידית"

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 11:46

בנט שוחח עם שר החוץ האמריקני על התפתחות השיחות בין איראן למעצמות בווינה. בשיחה שתוארה על ידי גורם מדיני "ארוכה ולא פשוטה", הבהיר רה"מ כי הודעת סבא"א, לפיה איראן החלה להעשיר אורניום ברמה של 20%, "צריכה להיענות בצעדים קשים מצד המעצמות"

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר היום (חמישי) בשיחה עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, כי איראן מבצעת "סחיטה גרעינית" כטקטיקת משא ומתן, וכי הדבר צריך להיענות בהפסקה מיידית של המו"מ איתה ובצעדים קשים מצד המעצמות.

בכך התייחס בנט להודעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתפרסמה אמש במהלך השיחות, לפיה איראן החלה להעשיר ברמה של 20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו.

גורם מדיני מסר כי השיחה בין בנט לבלינקן היתה "ארוכה ולא פשוטה", ורובה המוחלט עסק באיראן. הגורם ציין כי בנט הביע את התנגדותו להסרת הסנקציות מאיראן, ובפרט למסגרת של הסכם ביניים איתה, שלטענתו יביא לזרימה מאסיבית של כספים למשטר בטהרן.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"שיחה ארוכה ולא פשוטה". בנט ובלינקן, באוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

עוד דנו השניים בהתמודדות עם זן האומיקרון, בחידוש מלאי כיפת ברזל וכן בסוגיית הבנייה בעטרות.

הגורם המדיני ציין כי בעניין תכנית הבנייה בשכונת עטרות במזרח ירושלים, שתובא לאישור הוועדה המחוזית ביום שני, ראש הממשלה אמר לשר החוץ האמריקני כי זוהי החלטה של הוועדה המחוזית בירושלים, שטרם הגיעה לפתחו של הדרג המדיני.

דברי הגורם המדיני אינם מדוייקים, שכן ללשכת ראש הממשלה יש השפעה ישירה על דיוני הוועדה המחוזית, ובנט ואנשיו עסקו בנושא בצורה אינטנסיבית בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully