וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תטיל סגר על לא מחוסנים לקורונה: "המצב שלנו חמור"

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 18:54

מרקל ומחליפה המיועד שולץ הודיעו על שורת הגבלות חדשות בניסיון לבלום את הגל הרביעי של המגיפה, והפרלמנט ישקול חובת חיסונים. הקנצלרית היוצאת אמרה כי הצעדים החדשים הם חלק "סולידריות לאומית", לאור מספר הנדבקים הגבוה ושיעור המתחסנים הנמוך

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

גרמניה הודיעה היום (חמישי) כי היא תטיל סגר על אזרחים שאינם מחוסנים לנגיף הקורונה, בשל המשך התפשטות הנגיף. הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל ומחליפה המיועד אולף שולץ הודיעו על ההגבלות החדשות נגד לא מחוסנים, שיוכלו לצאת רק למקומות חיוניים כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת, בתום שיחות שקיימו עם מנהיגי מדינות המחוז בגרמניה.

"המצב של ארצנו חמור", אמרה מרקל לכתבים בברלין. היא אמרה כי ההגבלות הן צעד של "סולידריות לאומית" בשל החשש שבתי החולים יקרסו תחת עומס חולי הקורונה. בנוסף לכך, הפרלמנט ישקול לחייב את האזרחים להתחסן נגד הנגיף החל מפברואר - בדומה לאוסטריה השכנה - לאור מספר הנדבקים היומי הגבוה, ששוב עלה על יותר מ-70 אלף.

מרקל הוסיפה כי בתי הספר יחייבו עטיית מסיכות וכי יוטלו הגבלות חדשות על מפגשים פרטיים. היא ציינה כי השאיפה היא להגיע לעד 30 מיליון חיסונים נוספים עד לסוף השנה. כיום, רק כ-68.7% מאוכלוסיית גרמניה מחוסנת במלואה, הרבה מתחת למינימום של 75% שהציבה הממשלה.

קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל ומחליפה המיועד אולף שולץ במסיבת עיתונאים בברלין, 2 בדצמבר 2021. רויטרס
"המצב של ארצנו חמור". שולץ ומרקל/רויטרס

שולץ, סגנה של מרקל ושר האוצר בממשלה היוצאת, אמר השבוע כי הוא תומך בחובת חיסונים, אולם הוא מעדיף להעניק למחוקקים להצביע על צו מצפונם ולא לחייב אותם לעשות זאת על בסיס משמעת מפלגתית. ההצבעה בפרלמנט על קואליציית המרכז-שמאל שבראשותו תתקיים בשבוע הבא, והיא תבשר על תום 16 שנות שלטון השמרנים תחת מרקל.

הזינוק במספר החולים בשבועות האחרונים, לצד החשש מזן אומיקרון החדש, הובילו לאזהרות של מדענים ורופאים מפני עומס יתר על מערכת הבריאות אם לא יינקטו צעדים דרסטיים. כמה בתי חולים בדרום המדינה ובמזרחה החלו להעביר חולים לחלקים אחרים במדינה בשל מחסור במיטות פנויות.

בשל המבנה הפוליטי הסבוך בגרמניה, שבמסגרתו ל-16 מדינות המחוז יש סמכויות רבות בתחום הבריאות, וכן חילופי השלטון, התקשתה הממשלה להעביר הגבלות חדשות. מאז תחילת המגיפה, מתו בגרמניה יותר מ-102 אלף איש מקורונה, 388 מהם ביממה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully