וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה שלישי של מהומות בהולנד, הסגר באוסטריה נכנס לתוקף

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 11:10

מפגינים התעמתו עם שוטרים בכמה ערים במדינה, במחאה על הסגר החלקי. באוסטריה, האזרחים נדרשים לעבוד מהבית ולצאת רק במקרים חיוניים, עם תחילת הסגר הרביעי מאז פרוץ המגיפה. בבריסל הפגנו עשרות אלפי אנשים נגד התו הירוק

בווידאו: מהומות פרצו בהולנד במחאה על הגבלות הקורונה/צילום: רויטרס

מהומות פרצו הלילה (שני) ברחבי הולנד, בלילה השלישי ברציפות של עימותים בין שוטרים לצעירים שירקו זיקוקים והשליכו אבנים במחאה על הגבלות הקורונה. זאת אחרי הפגנות גדולות שהתקיימו במקומות אחרים באירופה, מוקד המגיפה העולמית, כשהיום יתחיל הסגר הכלכלי באוסטריה.

ההתנגשויות האלימות בהולנד נרשמו בליוורדן ובכרוניגן שבצפון, באנסחדה שבמזרח ובטילבורג שבדרום. באנסחדה הטילו הרשויות צו חירום, והמשטרה השתמשה באלות בניסיון לפזר את ההמון. בליוורדן, ניידות משטרה הותקפו באבנים וקבוצות של מתפרעים, לבושים בברדסים שחורים, קראו קריאות והציתו זיקוקים.

ההתפרעויות בהולנד הן הקשות ביותר במדינה מאז ינואר, אז יותר מ-500 איש נעצרו במהלך מחאות נגד סגר כללי. ההפגנות החלו ביום שישי, בשל התנגדות הממשלה לחייב את האזרחים בשימוש בתעודת קורונה, שלא תהיה תקפה למי שלא התחסן, גם אם נבדק ויצא שלילי.

הולנד הטילה מחדש הגבלות על 17.5 מיליון אזרחיה בסוף השבוע שעבר, שאמורות להימשך לפחות שלושה שבועות. חרף זאת, שיעור התחלואה נותר הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה. במסגרת הסגר החלקי, מסעדות וברים נסגרים החל מ-20:00, ואירועי ספורט מתקיימים ללא קהל.

חלק מהצעירים זועמים על ההחלטה לאסור על זיקוקים בערב השנה החדשה, במטרה להימנע מהגברת הלחץ על בתי החולים שכבר נאלצו לצמצם פעילויות אחרות בשל העומס בחולי קורונה.

מהומות בהולנד: צעירים יידו אבנים והציתו שריפות במחאה על הגבלות הקורונה 
22.11.21. רויטרס
ההתפרעויות הקשות ביותר בהולנד מאז ינואר. זכוכיות של חנויות מנופצות בכרוניגן, הלילה/רויטרס

באוסטריה, הלילה נכנס לתוקף סגר כללי, ובמסגרתו נדרשים האזרחים לעבוד מבתיהם ולצאת רק במקרים חיוניים. בשבוע שעבר היא הייתה למדינה הראשונה ביבשת שמכריזה כי היא תחייב את אזרחיה להתחסן נגד קורונה, והחוק ייכנס לתוקף בפברואר. זהו הסגר הרביעי באוסטריה מאז תחילת המגיפה לפני כשנתיים, והוא יימשך בין עשרה עד 20 יום. שר הבריאות של אוסטריה, וולפגנג מוקסטיין, אמר כי הממשלה חייבת לפעול עכשיו ולהנחית "מכת פטיש" על הנגיף.

ביום שבת, עשרות אלפים הפגינו בווינה נגד הסגר החדש והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "חירות", בעוד שהמפגינים צעקו "מרד!" ושרקו בוז לשוטרים.

בגרמניה השכנה, שכמו אוסטריה סובלת משיעורי התחסנות נמוכים בהשוואה ליבשת, שוקלים צעדים דומים בשל העומס על חדרי המיון לאור שיאי התחלואה היומיים. הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל תיארה את המצב כ"דרמטי".

אנשים מפגינים נגד מגבלות הקורונה ליד הנציבות האירופית, בריסל, בלגיה, 21 בנובמבר 2021. רויטרס
מפגינים בצל עשן בבריסל נגד הגבלות הקורונה, אתמול/רויטרס

בבלגיה, עשרות אלפי אנשים הפגינו אתמול בבריסל הבירה במחאה נגד ההגבלות. חלק מהמפגינים ירו זיקוקים לעבר השוטרים, שהפעילו בתגובה גז מדמיע ותותח מים. המפגינים מחו בעיקר על הצורך בתעודות תו ירוק, המגבילה לא מחוסנים מכניסה למקומות כמו מסעדות וברים.

בלגיה הידקה לאחרונה את ההגבלות על חובת עטיית מסיכות, ורוב האזרחים יידרשו לעבוד מהבית במשך ארבעה ימים בשבוע עד אמצע החודש הבא. בנוסף לכך, הרשויות שוקלות לחייב את עובדי מערכת הבריאות להתחסן נגד קורונה, בשל הגל הרביעי הפוקד את המדינה, כמו גם מדינות רבות אחרות ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully