וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פענחה את פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 20:06

היום הוגשה על ידי הפרקליטות הצהרת תובע נגד תושב ירושלים כבן 70 החשוד במעורבותו ברצח ניסים שטרית. מחר יוגשו כתבי אישום נגד שני חשודים נוספים במעשה. החשוד במעורבות ברצח אבי אדרי, מנהל ישיבה בירושלים שגופתו נמצאה מוטלת ביער, שוחרר הערב למעצר בית לחמישה ימים

בווידאו: הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים בפרשת הרצח והיעלמות לפני 30 שנה/צילום: רוני נכפו

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי היא פענחה את חקירת חטיפת ורצח הנער ניסים שטרית מלפני כ-35 שנים. היום הוגשה על ידי הפרקליטות הצהרת תובע נגד חשוד נוסף, תושב ירושלים כבן 70, במעורבותו ברצח, ומחר צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד שני חשודים במעשה. בנוסף, החשוד במעורבות ברצח אבי אדרי, מנהל ישיבה בירושלים שגופתו נמצאה מוטלת ביער, שוחרר הערב למעצר בית לחמישה ימים.

חקירת המשטרה בתיק התחדשה לפני שנתיים, ולאחרונה הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להשיג פריצת דרך משמעותית בחקירה. התפרצות מגיפת הקורונה הביאה להאטה משמעותית - חלק מהמעורבים היו בחו"ל, חלק מהם בבידוד ואחד מהחשודים אף מת מקורונה לפני כמה שבועות. שלושה מוחזקים במעצר, לאחר שברלנד, חתנו וראש העיר שוחררו.

מעורבים נוספים שנעצרו ונחקרו בחשד למעורבות ברצח והחטיפה נשלחו בשלב זה למעצר בית עם תנאים מגבילים, מאחר והראיות שנאספו לגביהם מצביעות על עבירות שחלה עליהם התיישנות.

משפחתו של אבי אדרי מסרה כי היא "מוכת תדהמה וצער נוכח אזלת ידיהם של הפרקליטות והמשטרה, אשר לא מצליחים להביא לדין את רוצחיו המתועבים של יקירנו בשל חוק ההתיישנות". במתקפה חריגה על ההחלטה לשחרור המעורבים למעצר בית, היא אמרה כי זהו "יום אבל למדינה ולצדק". משפחת אדרי הוסיפה כי הם חושבים שיש לכלוא את המעורבים, והתחייבו כי הם יפעלו "ללא שאת להבאת הרוצחים השפלים לדין".

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום. גופתו של אבי אדרי אותרה בשנת 1990. אדרי היה מנהל ישיבה בירושלים וגופתו נמצאה מוטלת ביער.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully