וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרצח וההיעלמות בי-ם: "ניסים שטרית נחטף מהדירה - והוכה למותו"

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 18:00

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד אחד החשודים בפרשה, ותיארה בבית המשפט את השתלשלות העניינים לכאורה, במסגרתה נחטף הנער לפני כ-35 שנה - ונרצח. במקביל, הותרו לפרסום שמותיהם של שני חשודים נוספים במעורבות בפרשה

בווידאו: הוארך מעצרו של ברלנד בחשד למעורבות ברצח והעלמות לפי 30 שנה/צילום: שלומי הלר

המשטרה הגישה היום (שני) הצהרת תובע נגד אחד החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים, שבמסגרתה נעצרו אליעזר ברלנד ושבעה מחסידי קהילת "שובו בנים" בהנהגתו.

המשטרה מייחסת לחשוד, תושב ירושלים בשנות ה-60 לחייו שזהותו עדיין אסורה בפרסום, מעורבות ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986. במשטרה טוענים כי החשוד היה שותף לרצח ונכח בזירה. בנוסף, המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

במשטרה גוללו היום בבית המשפט את השתלשלות האירועים. לטענתם, החשוד השתלט על שטרית בדירה בה נמצא, הוריד אותו לרצפה, ואז הצטרפו אליו עוד שני חשודים נוספים, ביניהם לכאורה גם ברוך שרביט, חשוד נוסף בפרשה ששמו הותר היום לפרסום. השלושה לקחו אותו אל קבר דן שביער צרעה, שם שטרית הוכה למוות, בין היתר על ידי שרביט אך גם על ידי חשודים נוספים, שזהותם עוד לא התבררה. כל זאת, לכאורה, בעקבות הוראה מברלנד לחטוף את שטרית ולהכותו. נציג המשטרה בדיון אמר "יש ראיות לכאן ולכאן" בשאלה האם הייתה מראש כוונה להרוג את שטרית או לא.

שני חשודים נוספים שוחררו למעצר בית לאחר שהחשדות נגדם לא התחזקו, כשאחד מהם טוען כי בכלל שהה בחו"ל בזמן הרצח. בנוסף, הוארך מעצרו של חשוד נוסף בפרשה, ‏העומד בראש רשות מוניציפלית ולו מיוחס קשר לפרשת רצח אבי אדרי, עד ליום חמישי.

ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11, אתר רשמי
נחטף ונרצח לפני 35 שנה. הנער ניסים שטרית/אתר רשמי, מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

בית משפט השלום בירושלים התיר היום לפרסם את שמם של שניים מהחשודים בפרשה - שרביט וצבי צוקר. לפי החשד, לשניהם היה תפקיד ברצח של אבי אדרי ובהיעלמות הנער ניסים שטרית.

צבי צוקר, תושב ירושלים בשנות ה-70 לחייו, הוא חתנו של ברלנד ומראשי משמרת הצניעות. בעבר הוא היה אחד מהאנשים הקרובים לברלנד, ובתחילת שנות האלפיים אף סייע לו לברוח מבנו נחמן. לפני כמה שנים עזב צוקר את קהילת "שובו בנים", בעקבות חשיפת פרשת עבירות המין של ברלנד. צוקר העיד בזמנו נגד חמיו במשטרה ויצא נגד המעשים החמורים המיוחסים לו, ובעקבות זאת הורחק מהקהילה. לפי החשד הוא היה שותף מרכזי בשני אירועי הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי. שרביט, כבן 70, היה בעברו נהג של להקת כוורת. הוא הצטרף לקהילה בשנות ה-80. במהלך השנים עסק ככותב מזוזות ותפילין ובשנים האחרונות היה מעורב פחות בקהילה, אך נותר נאמן לברלנד עד לעצם היום הזה.

עוד בוואלה!

הנהג של כוורת והחתן של ברלנד: החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים

לכתבה המלאה
צבי צוקר. יונתן זינדל, פלאש 90
צוקר/פלאש 90, יונתן זינדל
ברוך שרביט, חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
שרביט/TPS, שלו שלום

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום.

גופתו של אבי אדרי אותרה בשנת 1990. אדרי היה מנהל ישיבה בירושלים וגופתו נמצאה מוטלת ביער. שני הגברים חשודים במעורבות בשני המקרים, בעוד האישה חשודה כי ניסתה לפתות את הנער לבקשת המעורבים בהיעלמותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully