וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל אישר תכנית אופרטיבית לתקיפה באיראן, האימונים יחלו רק בקרוב

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 18:09

לוואלה! נודע כי הרמטכ"ל החל אמנם לאשר לאחרונה חלקים מהתכניות לתקיפה באיראן, אך האימונים טרם החלו. בתוך כך, בחודש מאי הקרוב ייערך תרגיל המלחמה הגדול ביותר בתולדות צה"ל, בו תתורגל גם התמודדות עם איומים "במעגל השלישי"

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

לוואלה! נודע כי הרמטכ"ל אביב כוכבי החל אמנם לאשר בשבועות האחרונים חלקים גדולים מהתכניות האופרטיביות לתקיפה נגד מתקני גרעין באיראן. עם זאת האימונים למתקפה שכזו יחלו רק בקרוב.

ישנן כמה תכניות על השולחן: חיל האוויר, אמ"ן, אגף המבצעים ושאר הגופים במטכ"ל עובדים על יותר מתכנית תקיפה אחת נגד איראן. הרמטכ"ל אישר למפקד חיל האוויר עמיקם נורקין את תרשים האימונים של חיל האוויר ושאר היחידות שעתידות להתחיל בקרוב את האימונים, תהליך שבסופו ניתן יהיה להניח על שולחן הדרג המדיני אופציה צבאית אמינה לתקיפת יעדים באיראן.

הכתר החמישי- מטוסי האדיר של חיל האוויר הישראלי באיטליה. דובר צה"ל
איומים ללא כיסוי/דובר צה"ל

במערכת הביטחון תיארו את התהליך כ"מסודר ומקצועי", וטענו כי התכנון מתקדם לפי לוחות הזמנים שנקבעו מראש.

בתוך כך, בחודש מאי 2022 ייערך תרגיל המלחמה הגדול ביותר בתולדות צה"ל, בו יתרגלו כלל הזרועות, הפיקודים והחילות מלחמה במספר חזיתות כולל התמודדות עם איומים "במעגל שלישי". התרגיל אמור היה להתקיים במאי שעבר, אך נדחה בגלל מבצע "שומר חומות".

מטוס קרב ואיש צוות קרקע בהאנגר של חיל האוויר במבצע שומר החומות, 20 במאי 2021. דובר צה"ל
האימונים צפויים להתחיל רק בקרוב/דובר צה"ל

הדברים באים ברקע חידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן, שחודשו לאחרונה. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי במשרד ההגנה האמריקני מלאי הערכה כלפי הפעילות ההתקפית של צה"ל נגד האינטרסים האיראניים במזרח התיכון, ומעריכים את מידת ההרתעה הישראלית כגבוהה - ולראייה העובדה שאיראן מתקשה להגיב במתקפות נגד אינטרסים ישראלים.

במקביל, גורמים במערכת הביטחון אמרו בשיחות סגורות כי הם מעודכנים בתהליך המשא ומתן בין ארצות הברית לאיראן, וכי הם שבעי רצון מכך שוושינגטון העבירה בצינורות המקובלים מסרים למדינות אירופה, שלא יאפשרו להשיג פשרות או להתקדם במו"מ שלא לפי המדיניות האמריקנית שנקבעה מראש הרבה לפני השיחות.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "בעתיד הקרוב מאוד" ייוודע אם איראן מתכננת להתייחס ברצינות לשיחות החזרה להסכם הגרעין, אך ההתבטאויות האחרונות לא נתנו סיבה לאופטימיות.

בתוך כך, דובר משרד החוץ האיראני אמר על דרישת בנט להפסיק את המו"מ בווינה כי "צוותי המו"מ בווינה לא מקבלים הוראות מבית אגיון" (מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור). "המשטר הישראלי מראה את פניו האמיתיות שוב. הדרישה הישראלית להפסקת השיחות לא מפתיעה אותנו. המשטר הזה שראשיתו היתה מבוססת על מלחמה וטרור מתעב כל דיאלוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully