וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים אירופים לאחר הפרסום בוואלה!: אם איראן תעשיר אורניום לרמה צבאית - המו"מ בסכנה

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 22:44

בכירים צרפתים, גרמנים ובריטים אמרו בתדרוך לכתבים בשולי שיחות הגרעין בווינה כי "אתה לא יכול להעשיר אורניום לרמה צבאית ואז לומר שאתה רוצה לחזור להסכם". ביום שני ישראל העבירה לארה"ב מידע לפיו איראן ביצעה צעדים טכניים כדי להיערך להעשרת אורניום לרמה של 90%

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

דיפלומטים אירופים בכירים, בהם צרפתים, גרמנים ובריטים אמרו בתדרוך לכתבים בשולי שיחות הגרעין בווינה, כי אם איראן תתקדם להעשרת אורניום לרמה צבאית של 90%, זה יעמיד בסכנה את המשך המו"מ עם המעצמות.

הדיפלומטים אמרו את הדברים בתגובה לפרסום בוואלה! ביום שני לפיו ישראל העבירה לארצות הברית מידע לפיו איראן ביצעה צעדים טכניים כדי להיערך להעשרת אורניום לרמה של 90% שממנה ניתן לייצר נשק גרעיני.

נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
"אם האיראנים לא יראו שהם רציניים זו הולכת להיות בעיה". נציגי המעצמות ואיראן בווינה, אתמול/רויטרס

"זה יהיה מהלך פרובוקטיבי שיעמיד בכנה את כל התהליך", אמרו הדיפלומטים האירופים. "אתה לא יכול להעשיר אורניום לרמה צבאית ואז לומר שאתה רוצה לחזור להסכם שכל מטרתו הייתה לוודא שתכנית הגרעין של איראן היא למטרות שלום בלבד", אמרו הדיפלומטים האירופים.

הדיפלומטים האירופים אמרו כי הם רוצים להכנס למו"מ רציני עם איראן אך עד כה הם עדיין מחכים לאמירה איראנית ברורה שהם מוכנים להמשיך את המו"מ מהנקודה שהוא הופסק בחודש יוני. "אנחנו מקווים שהאיראנים יבואו עם הצעות קונקרטיות כדי שנוכל להתקדם", אמרו הדיפלומטים האירופים. "אנחנו לא רוצים לשם דדליין מלאכותי אבל חשוב שנכנס למו"מ רציני כדי שנראה אם הצד השני רציני. אם האיראנים לא יראו לנו שהם רציניים השבוע זו הולכת להיות בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully