וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריבה בחלל: חור בחללית הצית עימות בין רוסיה לארה"ב

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 8:32

סוכנות החלל הרוסית כי אסטרונאוטית של נאס"א קדחה ב-2018 חור בחללית כיוון שרצתה לחזור לכדור הארץ. בנאס"א דוחים את הטענות, אולם בסוכנות הרוסית מאיימים כעת להגיש נגד האסטרונאוטית אווניון-קנצלר כתב אישום

חור שנמצא בתחנת החלל הבינלאומית (ISS). nasa, אתר רשמי
החור בחללית/אתר רשמי, nasa

סוכנות החלל הרוסית, Roscosmos, איימה להגיש כתב אישום נגד אסטרונאוטית של נאס"א, סרינה אווניון-קנצלר, שלטענת הסוכנות קדחה חור של שני מילימטרים בחללית שעגנה בתחנת החלל הבינלאומית ב-2018. לטענתם היא עשתה זאת מתוך "רצון לחזור לכדור הארץ בגלל קריש דם או מאבק שלה עם אסטרונאוט אחר על סיפון תחנת החלל הבינלאומית". לפי נאס"א, האפשרות שהאסטרונאוטים שלה היו מעורבים ביצירת דליפת הלחץ אינה קיימת. "ההתקפות האלה הן שקריות וחסרות כל אמינות".

כל זאת, ברקע הטענות של ארצות הברית, לפיהן לפני כשבועיים הרוסים פוצצו לוויין סובייטי ישן בחלל, ועקב הפיצוץ נוצרה פסולת שהתפזרה וסיכנה שבעה אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.

סרינה  אוניון צ'נסלור , קוסמונאוטית אמריקנית. nasa, אתר רשמי
"ריב עם אסטרונאוט אחר". האסטרונאוטית אווניון-קנצלר/אתר רשמי, nasa

האירוע אותו חקרה סוכנות החלל הרוסית, התרחש ב-30 באוגוסט 2018, לאחר שזוהתה ירידת לחץ עקב דליפת אוויר. קוסמונאוטים רוסים סתמו במהירות את החור והחזירו את הלחץ, וסידרו אותו בכמה שכבות של שרף אפוקסי - חומר דמוי דבק.

לאחר אטימת החור, ביצעו קוסמונאוטים מעקב צילום וידאו אחריו באמצעות אנדוסקופ. בכיר רוסי אמר בספטמבר 2018 כי נראה שהחור נוקב באמצעות מקדחה, וככל הנראה נגרם בכוונה על ידי מישהו. ב-2019 רוסיה פתחה בחקירה אודות האחראי לחבלה, ובחודש אוגוסט שיתפה את הטענות לפיהן אווניון-קנצלר, חברת הצוות של ה-ISS בזמן התקרית - היא שגרמה לחור.

האשמות אלה הועברו לרשויות אכיפת החוק ברוסיה, מה שמאפשר לסוכנות להכריז על אפשרות להאשמות פליליות. העיתון איזבסטיה ציטט מקורות, לפיהם אווניון-קנצלר קדחה את החור בתקווה שכך תוכל לחזור הביתה מוקדם יותר.

עוד בוואלה!

שדה פסולת בחלל: ארה"ב מאשימה את רוסיה בניסוי בנשק נגד לוויינים

לכתבה המלאה

עוד פרסמו כלי התקשורת הרוסיים, שאווניון-קנצלר רצתה לעזוב את החללית עקב קריש דם או משום שרבה עם החבר שלה על סיפון ה-ISS. עם זאת, בזמן שהייתה בחלל אוניון-קנצלר הייתה נשואה לג'ף צ'נסלור - השניים נשואים עד היום - כך שלא ברור מי היה ה"חבר" כפי שנאמר על ידי מקורבים רוסים. טרם נמסרה תגובה מנאס"א.

גורמים בסוכנות החלל האמריקנית טוענים שהיו חורים מרובים שנקדחו על ידי מישהו שלא הכיר את עיצוב החללית ושלא נעזר באף אחד. ביל נלסון, ראש נאס"א פרסם בטוויטר באוגוסט: "אני תומך באופן מלא בסרינה". מאוחר יותר, תמונות וחקירה נוספת גילו שהחור נוצר מבפנים, מה ששולל פסולת חלל כגורם לו.

ההאשמה נגד האסטרונאוטית הועלתה במאמר שפרסמה סוכנות הידיעות הרוסית "TASS", בו נטען כי "נחשפו" שקרים בטענות של אמריקה הנוגעות לתקרית. כפי שנטען במאמר, הנזק לחללית לא יכל להיגרם בעודה בכדור הארץ, כיוון שספינת החלל לעולם לא הייתה צולחת כך בדיקות של תאי ואקום, החיוניים בבדיקות ההכנה לטיסה. "אם היו בה חורים, אז הלחץ בספינה הזו היה יורד מיד והיא לא הייתה עוברת את הבדיקות המתאימות. לפיכך, Roscosmos שלל מיד שהנזק קרה על פני כדור הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully